פרו-סמינריון בנושא ניתוח פרסומות לפי מבנה סיפורי
מוסד לימוד | מכללת ספיר |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | תקשורת |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 3566 |
מספר מקורות | 8 |
תקציר העבודה
תקציר הסיפורים היו קיימים מאז ומתמיד. מראשית ההיסטוריה השתמשו בני האדם בסיפורים על מנת לשמר ידע ולהעבירו ממקום למקום. עם השנים קיבלו הספרים משמעות תרבותית נרחבת. הסיפורת הפכה להיות סמל תרבותי בכל חברה מודרנית. בעולם ההולך ומתפתח של היום, המושפע מכניסתם של אמצעי התקשורת הגלובליים, מקבלים הסיפורים משמעות אחרת בחיי היום יום. סיפורים מופיעים כתסריטים לסרטים, סדרות טלוויזיה ועוד, ומשפיעים על עולמנו התרבותי גם לאחר הטרנספורמציה שעברו בעולם המודרני.
במחקר זה אני מבקש לבדוק האם גם עולם הפרסום משתמש בסיפור סיפורים כדרך להעברת מסר, האם ניתן לקרוא פרסומת כסיפור, האם ניתן לנתח פרסומות באותו האופן בו אנו מנתחים סיפור. לצורך המחקר בחרתי בדפוס ספרותי, הסיפור הקצר, שהינו הדפוס הקרוב ביותר לתסריט הפרסומת (ה Story Board). על ידי ניתוח של שתי פרסומות ניסיתי לבדוק האם הסיפור שהן מספרות, מורכב מאלמנטים ספרותיים המוכרים לנו מהסיפור הקצר. על מנת לנתח את הפרסומות, נעזרתי באלמנים הספרותיים העיקריים המאפיינים את הסיפור הקצר ובדקתי האם הפרסומות שבחרתי עונות על אלמנטים אלו.
השערתי היא כי אכן הפרסומות, בדומה למדיה חזותיים אחרים בעולם התקשורת, יכולות לתפקד כסיפור לכל דבר, וכוללות בתוכן את כלל האלמנטים שניתן למצוא בסיפור- עלילה,דמויות, מספר וכד'.