סיכום דיני חוזים בקורס המשפט העסקי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 15316
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

יסודות המשפט העסקי / המשפט הציבורי בישראל:
המשטר הדמוקרטי מבוסס על 2 עקרונות בסיסיים והם :
1.עקרון הפרדת הרשויות
2 .עקרון האיזונים והבלמים.
רשויות השלטון בישראל  מחולקות ל שלושה רשויות : המחוקקת                                                                          השופטת                                                                          המבצעת עקרון הפרדת הרשויות :
הרשות המחוקקת- מורכבת מ 120 חברי כנסת שתפקידה העיקרי הוא חקיקה שהחקיקה שהיא הינה מייצגת היא חקיקה ראשית הרשות השופטת –תפקידה להכריע בין סכסוכים בין אדם לחברו ובין אזרח לרשות.
 נשיא המדינה הוא העומד בראש המדינה הנשיא הוא זה שמטיל על הרכבת הממשלה הרשות המבצעת – הינה הממשלה שעומד בראשה ראש הממשלה הממשלה יוצאת מתוך                         הכנסת וראש הממשלה חייב להיות חבר כנסת לפני הפיכתו לראש ממשלה . הממשלה מבצעת         ומוציאה לפועל את החוקים שהכנסת מבצעת  ישנם זרועות ביצועיות כמו צבא משטרה וכו' .
  הסמכויות העיקריות של הממשלה הינם:
להיטוות מדיניות – מה תהיה מדיניות כלכלית בשנה הבאה לבצע את החוקים כלומר להוציאם לפועל.
הממשלה בוחרת את התקנות ואין חקיקה משנית * חקיקה משנית :כל טווח חקיקה שאינו של הכנסת (חוק עזר ציוני , צווים) עקרון האיזונים והבלמים ע"פ עקרון זה הפרדת הרשויות היא לא הפרדה מוחלטת .עקרון זה מאזן את הכיח בין הרשויות ע"י כך שכל רשות יכולה להגביל רשות אחרת אך גם לכל רשות יש כוח משלה כל זה קורה כדי לאזן את הכוחות והסמכויות לדוגמא : בית המשפט יכול להגביל את הרשות המחוקקת – הכנסת המחוקקת חוק שכל סטודנט צריך לתרום לקהילה 10 שעות בית המשפט יכול לבטל חוק זה אם הוא עולה על זכויות האזרח . מקורות התוקף של המשפט הישראלי:
משפט = מערכת של נורמות כללים מחייבים.
פירמידת הנורמות במשטר דמוקרטי בנוי באופן הבא :
חוקה –היא מסמך כתוב שניתן באירוע חגיגי שנכתב בערב הקמת אומה מדינה שכתבו אבות המייסדים של המדינה במסמך זה כתוב את העקרונות הכללים כגון מי הם רשויות השלטון איזה משטר יהיה במדינה מי רשאי לנהלה וכו' .לחוקה יש מעמד עליון הנורמה הכי גבוהה ביותר .ניתן לשנות חלק מהחוקה על ידי 2/3 מהבית הראשון והשאר על פי הרוב .
חקיקה ראשית : שהיא הכנסת החוק הוא כללי מדבר על ציבור בלתי מוגבל על אירוע לא ספציפי הסיכומים לא כוללים ביבליוגרפיה