השגת יתרון תחרותי באמצעות מערכות GIS בחברות תקשורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2273
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ממ"ן 11
עבודה פרה-סמינריונית השגת יתרון תחרותי באמצעות מערכות   בחברות תקשורתGIS                                                                                                 תוכן עניינים:
מבוא -..3
סקירת ספרות –.4
ניסוח שאלת המחקר והשערת המחקר -…   10 סיכום -11
רשימה ביבליוגרפית ..11
מבוא
System – (GIS) Information  Geographic  מערכות מידע גיאוגרפיות, הינן מערכות מידע  לניהול וניתוח בסיסי נתונים בראיה גיאוגרפית.
טכנולוגיית ה- GIS היא המשלים המרחבי של מערכות המידע המסורתיות ומהווה חלק חשוב ואינטגרטיבי לכל מערכת המידע הארגוני. טכנולוגיית ה-GIS מאפשרת הוספה ושילוב המימד המרחבי במערכת המידע הארגונית לתמיכה בתהליכי עבודה ולקבלת החלטות. מערכות GIS חוצות גבולות ארגוניות וחודרות כיום כמעט לכל תחום בסביבה עסקית של הארגון. מערכות GIS מאפשרות לחברות שעושות בהם שימוש להגיע ליעדים בפרקי זמן קצרים יותר, באפקטיביות ויעילות רבה יותר.  כיום נעשה שימוש בטכנולוגית ה- GIS במגוון רחב מאוד של תחומים, להלן תיאור קצר של התחומים העיקריים בהם נעשה שימוש בטכנולוגיה זו:
·        תחום עסקי ·        תקשורת ·        יישומים צבאיים ·        יישומים משטרתיים ·        יישומי הנדסה ומדידות איכות הסביבה ·        יישומים עירוניים ·        בריאות ·        חקלאות ·        תחבורה ·        חשמל ·        מים וביוב בעבודתי אני אתמקד בשימושי GIS בתחום תקשורת. חברות תקשורת רבות היום מאמצות טכנולוגית GIS בפעילות העסקית שלהם, עקב הבנה שמערכות GIS יכולות לתת מענה לפעילות עסקית שלהם ולשפר תהליכי עבודה. טכנולוגית ה- GIS אומצה על ידי עשרות חברות תקשורת בישראל ובעולם. לדוגמה: פרטנר, YES, בזק, NOKIA, מוטורולה, חיל קשר, ECI, SONY ERICSSON וחברות רבות נוספות. אנסה להבין האם באמצעות מערכות   GIS  ניתן להשיג יתרון תחרותי בתחום תקשורת ולשפר מעמד תחרותי של החברות פועלות בענף.
העבודה בפונט 14