עבודה מסכמת מדיני עונשין

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2255

תקציר העבודה

1 -בעניין העמדה לדין לפי ס' 305(1)- צוקר: הגדרת "הנסיון" מצויה בס'
5 .
עבירה התנהגותית, על דרך המעשה. יס' עובדתי: מתקיים על דרך המעשה ע"פ ס' 18(ב). ר' התנהגותי- "עושה"/"מנסה"- צוקר ניסה לגרום למותו של אביטבול (מתקיים). ר' נסיבתי- "שלא כדין", היינו בלא הצדק (לפי פס"ד סלע) אין הוראה בחוק, המתירה גרימת מוות. צוקר ניסה לגרום למותו של אביטבול, לא כדין (מתקיים). ר' נסיבתי "לגרום למותו"- צוקר ניסה לגרום למותו של אביטבול (מתקיים). ר' נסיבתי- "של אדם" אביטבול הנו אדם (מתקיים). ניתוח יס' נפשי- בס' זה לא נקבע בעבירה הגדרה ליס' הנפשי הדרוש (עבירה שותקת), לפי ס'
1 9 ישנה דרישה למחשבה פלילית,יש להוכיח מחשבה פלילית ע"פ ס' 20 הרכיב ההכרתי. ע"פ ס' 20(א)- מודעות לרכיב: ההתנהגותי, נסיבתי. מודעות לרכיב  התנהגותי : … 305(1). צדדים לעבירה: לפי ס' 29(א)+(ב)- נראה כי צוקר "מבצע"- ס' 29(א). נראה כי פעילותיו של צוקר מושלמות ע"י טוני, טוני בנה והרכיב את …
  -סאני: פירוט העבירה ראה  לעיל. יס' עובדתי: ר' לעיל. ר' התנהגותי: "מנסה"- סאני ניסה לגרום למותו של אביטבול ע"י כך שביקש מצוקר להורגו ותכנן תוכנית התנגשות (מתקיים). ר' נסיבתי:"שלא כדין"- אין דין המסמיך אדם לתכנן רצח של אדם אחר (- צדדים לעבירה-מחד גיסא, נראה כי סאני "מבצע בצוותא"- וזאת לאור הס' 29(א)+(ב), נראה כי סאני הינו מבצע בצוותא אין הדבר משנה שלא ביצע את הר' ההתנהגותי במלואו אלא סייע לביצועו ע"י שתרם לביצוע עבירה, 29(ב) לכאורה טוני לא ביצע את העבירה, אך משום  שיזם ותכנן  אותה ביחד עם צוקר ואינו היה נותן לו סיוע ע"י מייקל, כנראה העבירה הייתה נמנעת, ע"פ מרדכי. אין דרישה לכך שסאני היה נוכח פיזית במקום הביצוע, אך בצוע בצוותה דורש תכנון משותף (מתקיים). יש לציין כי ע"פ מבחן השליטה הפונקציונאליות מתוך פס"ד מרדכי המבצע בצוותא הנו הוגה-, סאני הינו משדל, מסיבה שאיננו מבצע את העבירה בעצמו, אך רוב המבחני הפסיקה מצביעים על היותו מבצע בצוותא.  -מייקל-ראה לעיל. יס' עובדתי: ר' התנהגותי: "מנסה"- מייקל ניסה לגרום למותו של אביטבול ע"י איסוף מידע עליו, ועברתו לצוקר (מתקיים).
ר' נסיבתי- "שלא כדין"- אין דין המסמיך אדם לאסוף מידע על אדם מסוים לשם רצח (מתקיים). "למותו" -מייקל ידע כי מסירה של מידע תוביל לזיהוי של אביטבול  לשם רצח. "של אדם"- ר' לעיל (מתקיים). יס' נפשי- בס' 19 לא נקבע בעבירה הגדרה ליס' הנפשי הדרוש (עבירה שותקת),יש להוכיח מחשבה פלילית ע"פ ס' 20 הרכיב ההכרתי. ע"פ ס' 20(א)- מודעות לרכיב: ההתנהגותי, נסיבתי. מודעות לר' התנהגותי: "עושה"- מייקל מסר מידע (מתקיים). מודעות לר' נסיבתי: "שלא כדין"- ראה לעיל (מתקיים). "לגרום למותו"- מייקל ידע כי מסירת מידע עלולה לגרום למוות של אדם (מתקיים). "של אדם"-ראה לעיל (מתקיים). צדדים לעבירה- מייקל הינו מסייע, לפי ס' 31. יס' עובדתי- ר' נסיבתי-"מי אשר"- מייקל (מתקיים). נסיבתי- "לפני עשיית העבירה או.."- מייקל מסר מידע לפני עשיית העבירה (מתקיים). ר' התנהגותי- "עשה מעשה"- מייקל עשה מעשה ע"י כך שהעביר מידע על אביטבול לצוקר (מתקיים). ר' תוצאתי-"לידי עשיית עבירה" העבירה בוצעה, בוצע ניסיון לרצח (מתקיים). קש"ס- לפי מבחן האלמלא- אלמלא מייקל מסר מידע, האם העבירה הייתה מתבצעת? לא, משום שמבצעים לא היו יכולים לזהות את הקורבן (נראה כי אין דרישה כי הסיוע יהיה תנאי בלעדיו הייתה מתגבשת העבירה). הילכת הצפיות-האם אדם מן הישוב יכול לצפות כי מסירת מידע אודות אביטבול תוביל לעשיית עבירה? כן. כלומר קיים קש"ס בין הסיוע של מייקל ובין ביצוע העבירה. יס' נפשי: לפי עניין פלונית צריכה להיות מודעות לסיוע שבהתנהגות- מייקל מודע לכך כי מידע אשר סיפק יסייע לביצוע עבירה. מודעות לפליליות המעשה עצמו- מייקל מודע כי מסירת מידע על אדם כדי לרוצחו מהווה מעשה פלילי.
2 – בעניין העמדה לדין לפי ס' 448- צוקר:עבירה התנהגותית, על דרך המעשה. יס' עובדתי: מתקיים על דרך המעשה לפי ס' 18(ב). רישה של הסעיף-  ר' התנהגותי- "המשלח אש"- צוקר ירה (מתקיים). ר' נסיבתי-"בדבר לא לו"- תחנת דלק אינה שייכת לו (מתקיים). ר' התנהגותי-..
העבודה ללא ביבליוגרפיה