סקר ספרות מצוין לפרוייקט גמר בממשקי אדם מחשב

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2513
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

סקר ספרות ממשקי אדם מחשב מהווים חלק חשוב הרבה יותר ממה שהיו בעבר. מהפכת המחשבים האישיים ונפילת מחירי החומרה מאפשרים לכל מבקש מכל שכבה שהיא לרכוש מחשב ולהשתמש בו למטרות שונות.
לשבועון "Business Week" הייתה כתבה בשנת 1991 עם הכותרת "אני לא יכול לעבוד עם זה" (Nussbaum and Neff, 1991), בכתבה תואר חוסר שביעות רצון עם ממשקי תוכנות וידאו וגאדג'טים (שכלולים טכנולוגיים) אחרים שחברות ענק החלו לעצב מחדש על מנת שמוצריהם יהיו קלים יותר לשימוש במיוחד לאוכלוסיות שאינן משתמשות הרבה במחשב האישי (Jakob Nielsen, 1993).
מחקרים הראו שעיצוב מחדש של ממשק אדם מחשב יכול להוריד משמעותית את זמן תהליך הלמידה ותדירות הטעויות, מגדיל את רמת הביצועים ואת שביעות רצונו של המשתמש. מדענים בתחום המחשב בדקו תחליפים עיצוביים להשפעתם על מדדי הביצוע האנושיים. מעצבים מקצועיים הכירו בעובדה שלמערכות הקלות ללימוד יהיה פיק תחרותי בשליפת מידע, אוטומציה משרדית ומחשוב אישי.
מודעות לבעיות אלו ורצון טוב לשפר לא יספיקו. מעצבים, מנהלים ומתכנתים יהיו חייבים לצעוד קדימה ולהילחם עבור המשתמש. הבעיות כוללות פקודות לא עקביות, סדר פעולות מבלבל, הצגה מבולגנת, שימוש לא עקבי במונחים, הוראות לוקות בחסר, פרוצדורות שחזור טעויות מסובכות, והודעות מאיימות או מוליכות שולל. (Shneiderman, 1992) מטרות העיצוב – גורמים אנושיים
1 .      –