ניהול התפעול- שרשרת אספקה בIBM

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4352
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים IBM (קיצור של International Business Machines Corporation), היא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום המחשבים, ובמשך שנים רבות הייתה הגדולה בתחום זה.
בשנת 2002 העסיקה החברה 316,000 עובדים והכנסותיה הגיעו ל-81 מיליארד דולר.
עוסקת במגוון תחומי חומרה, תוכנה ושירותים: מעבדים, מערכות מחשב שלמות בגדלים שונים, ציוד היקפי, תוכנות בסיסי נתונים, שרתי יישומים, כלי פיתוח, ועוד. מכונה גם "הענק הכחול" (Big Blue) על שום גודלה וצבעו הכחול של הלוגו שלה. (http://he.wikipedia.org/wiki/IBM) כאשר IBM החליטה להיכנס לשותפות עם חברת IANCOM היא בעצם העבירה את מיקוד שרשרת האספקה ממנה (מהיצרן) אל המפיץ (חברת IANCOM) בעבודה זו נבחן על כל היבטיה את שרשרת האספקה של ארגון כגון אירגון IBM, נתאר את השרשרת, נבחן את שלבי פעילות השרשרת. נתמקד ביחידת הרכש המהווה את אחד הנקודות החשובות בשרשרת האספקה כיוון שיחידה זו ממונה על הספקת החומר לארגון וסיפוק הזרימה של החומר בתוך שרשרת האספקה.
כמו כן נתאר את חשיבות העבודה הנכונה לעבודה אם ספקים שהם נקודת ההתחלה של השרשרת ובהם תלויה כל הזרימה בתוך השרשרת, נראה את מודל ה-VMI לעבודה מול ספק ונראה, שבמקרה של IBM אין זה המודל האידיאלי למרות יתרונותיו הרבים.
כמו כן נמנה את השיקולים הרבים שחייבים להיות מובאים בחשבון כאשר בוחרים ספקים. שיקולים כגון ספקים אשר ניתן להתקשר איתם בקלות, אם תרבות אירגונית קרובה לתרבות הארגון, יכולת כספית ועוד.
לבסוף נתאר את היתרונות בניהול איכות כגון סטנדרטיזציה ואופטימיזציה של התהליכים. נגדיר מהו תקן ה-9000  ISO הבינלאומי אשר מסדר את כל נהלי איכות ומה הם שלבי הטמעתו בתוך האירגון ונתאר את שלבי בניית מערכת ניהול איכות טובה ואופטימלית ליעול העבודה.
תוכן עניינים:
                                                                                                                        עמוד מבוא –..
4
שרשרת אספקה –.
5 – 8
החלטות ייצור ורכש -.
9 – 10 עבודה מול ספקים -..
11 – 12
בחירת ספקים
13
ניהול איכות
14 – 18
סיכום —
19
ביבליוגרפיה ..
20