העבודה עוסקת בניתוח שיווקי של יקב לטרון לפי מודלים PEST , PORTER , SWOT

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4145

תקציר העבודה

תקציר בשנים האחרונות הולכת וגוברת תרבות היין ותופסת מקום נכבד בחייהם של יותר ויותר ישראלים.
לאחרונה ניתן למצוא חניות המתמחות בשיווק יינות, תוך הסבר על תהליך היצור, האחסון,דרכי שתייה מועדפים. לא במקרה החלו להתאים לסוגי היינות סוגי כוסות מהיום לא עוד שתיית יין אלה חווית שתייה. הגפן נחשב לאחד משבעת המינים המאפיינים את הארץ, על כן, הפך במרוצת השנים לסמל ארצי ישראלי מובהק.
יקב לטרון הוקם בשנת 1870 ע"י קבוצת נזירים שהגיעו מצרפת לחפש מקום מתאים לבניית מנזר בארץ הקודש. הנזירים השתייכו לכת התרפיסטים – זרם ממסדר הבנדיקטינים של הכנסייה הקתולית.
ראשית בחנו את סביבת המאקרו, הדינמיות בשווקים השונים מחייבת את המשקיעים לעקוב אחר שישה כוחות סביבתיים עיקריים: דמוגרפיים, כלכליים.
טבעיים, טכנולוגיים, פוליטיים-משפטיים וחברתיים-תרבותיים. כמו כן ניבחן סביבת המיקרו ע"י חמשת הכוחות של פורטר.
 "תחרות בתעשייה מושרשת בכלכלה שמסביבה וקיימת כוחות תחרותיים שהם הרבה מעבר ליריבים המבוססים בתעשייה מסוימת". (1985, ע"מ 23).
  אפשר לאתר את החוזקות , החולשות ,ההיזדמנויות והאיומים של הפירמה.SWOTניתוח   נמצא כי ניתן להתגבר על החולשות בעזרת ההזדמנויות ואילו  מהאיומים ניתן לשרוד בעזרת החוזקות. לאחר הגדרת פלח השוק בחרנו בשני קהלי מטרה האחד תיירים והשני הציבור הנהנתן, זה שמקדיש זמן לבילוי, מרוויח מעל הממוצע ומבין במטעמי החיים.
הצגנו תמהיל שיווק עדכני והדגשנו מרכיבים המומלצים לשינוי בטרם נכנסים לשוק הישראלי.עוד המצא כי ענף היינות גדל מזה חמש שנים בשיעור של עשרות אחוזים. הענף אינו בשלבי דעיכה ומכוון שכך עשויות חברות חדשות לחדור לשוק היינות.
חברת לטרון פועלת בשוק גומחתי שאינו מטופל ומתוחזק כלל, לראיה הארגון ללא מחלקת שיווק או ערוצי הפצה ארציים.
חלק מההמלצות אותם העלנו במטלה זו הנם הרחבת הפעילות ע"י חדירה לשוק הישראלי בשלושה ערוצי הפצה: האחד שיווק לחנויות קמעונאיות, השני הקמת רשת חנויות פרטית המתמחה בשיווק יינות לצרכן הסופי והשלישית שירות טלפוני 24 שעות ביממה  הנתמך ע"י אנשי מכירות מקצועיים בעלי הבנה ביינות החברה.
תוכן עניינים
עמוד נושא
1 -3
מבוא ורקע אודות הענף והארגון
4 -6
ניתוח סיבית מאקרו – PESTE 7-8
ניתוח סיבית מיקרו – PORTER 9
SWOT
1 0-12
בחינה אסטרטגיה
1 2-13
תמהיל השיווק – 4P
1 4-15
סיכום, מסקנות והמלצות נספחים        א' ביבליוגרפיה