פרוסמינריון בנושא מעמדו של ההומוסקסואל באסלאם

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3310
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

מעמדו של ההומוסקסואל באסלאם תוכן העניינים
הקדמה                                                                                       2                                                                                    ההומוסקסואל בקראן וסיפור לוט                                                              5-3
ההומוסקסואל כפי שמשתקף בחדית'                                                 8-6
ההומוסקסואל כפי שמשתקף באסכולות ההלכה                                             11-9
סיכום                                                                                        13-12
ביבליוגרפיה                                                                                15-14
הקדמה הנטייה המינית בעולם האסלאם היא נושא בעל חשיבות גבוהה, ונמצאת בבסיסה של הדת, שכן הדת מורכבת מגברים ונשים, והאסלאם עושה את ההבחנה הברורה ביניהם. אבחנה שמתבטאת בכל תחומי החיים. אדם האוהב את בן מינו, למעשה, מערער תפיסה זו, מאחר והוא בעצם משנה את סדרי הבריאה ומעלה סימן שאלה לגבי הצדק האלוהי, שכן האל קבע שגבר יבצע אקט מיני רק עם אישה במסגרת של נישואים תקפים.
            במקביל, האסלאם והמדינה המוסלמית צמחו באזור שבו שלטו הפגניות ועבודת האלילים. באמונות אלו היו נוהגים לשכב משכב זכר, גם כחלק מטקסי הפולחן, והדבר לא היה נתפס כמשהו חריג. המעבר לדת מונותיאיסטית שינה את הכללים, ותפיסת החטא הפכה לעיקר. תפיסת החטא גורסת כי ההתנהגות ההומוסקסואלית היא התנהגות לא מוסרית ושגויה ולא תכונה מופנמת ואינטימית של האישיות. על רקע זה נשללה ההומוסקסואליות בכל הדתות המונותיאיסטיות. למעשה, כאשר קיום יחסי המין נקשר בהולדת ילדים ולא לשם הנאה בלבד, ההומוסקסואליות הוצאה מן החוק. במקביל, ההריון נתפס כתקוות המין האנושי, וכניסיון להרחיב את הקהילה המונותיאיסטית, ואילו ההומוסקסואליות נתפסה כהשחתה של הגזע, כירידה חברתית וכרוע חברתי.             האסלאם רואה בהומוסקסואל חריג המזיק לדת ולחברה, ובשל הנזק הגדול שעושה, רואה חובה להענישו בעונשים קשים ולנקוט עמו במלוא חומרת הדין. זאת כמובן, כדי ליצור הרתעה בקרב האוכלוסייה, שלא תיגרר אחר נטיותיו. ההומוסקסואליות באסלאם מקושרת לסיפור לוט (אחיו של אברהם) ולשבטו, ולסיפורי סדום ועמורה, אשר נהגו להתהולל ובתוך כך לשכב במשכב זכר. סיפורים אלו מופיעים בקראן, ומוזכרים גם בחדית', וכבר שם ניתן לראות את עמדתו התקיפה של האסלאם ביחס לנטייה זו. כתוצאה מזה גם השורש ل.و.ط הפך לשורש שכל נגזרותיו קשורות להומוסקסואליות.
            בעבודה זו אבחן את מעמדו של ההומוסקסואל באסלאם, ועד כמה האסלאם מצליח לאכוף את חוקיו בתחום זה. אציג את היחס להומוסקסואל והעונשים שהוא צריך לקבל על פי הדת, כפי שמופיע בקראן, בסיפורי המסורות ובאסכולות ההלכה השונות.