סיכום מקיף ויסודי של הקורס בדיני-מיסים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3024
מספר מקורות 59

תקציר העבודה

סיכום קורס: דיני – מיסים ∆מס ישיר = מוטל על הרווח שהפיק הנשום .  מס הכנסה שיויוני יותר .
∆מס עקיף = מוטל על פעולה משפטית שביצע הנשום ( צריכה; מע"מ ) ;קל לגביה;ניטראלי ; שיויוניות – מי שצורך יותר עושה יותר עסקאות ישלם יותר; סבירות ביחס למדינות אחרות .
∆הכנ' מיגיעה אישית = נוצרת מפעילות אקטיבית של נשום לצורך הפקת הכנ' . רלוונטית הן לשכר והן לעצמאי .
דוג': הפקת רווחים ממכירת מניה = לא הכנ' מיגיעה אישית .
הכנ' –האם יש הכנ' או נטולת מקור. הכנ' פירותית=לסווג
2 (1)-2(10)+פסיקה. הכנ' הונית=רק רווח הון. לבחון: התעשרות(תוספת לעושר);מימוש(נזילות, החלפת נכס בנכס); מקור(פונטציאל של מחזוריות); רופא=מתנה טהורה=לא חייב; ברנשטיין=מבחן התמורה; ברזל=תמורה קיום תפקיד; מזל-טוב=מהלך עסק רגיל;משולם=תמורה,ידע, הסכם חלק מעסיק.
ארועון:עו"ד גובה שכ"ט 10% מעל המקובל בחוק:הכנ'=יש; מימוש=יש; מקור=יש(משלח-יד)-הכנ' לא חוקית תמוסה לפי ס' 2-וסרמן.
∆עתוי=1) תחילת פעילות בשנה מסויימת והתשלום מבוצע בשנה אחרת. 2)כל הסיטואציה מתפרסת ע"י יותר משנת מס אחת=באיזה שנה ימוסה הנישום?  עתוי דווח מזומן+מצטבר-נשום רשאי לבחור. * אם יש מלאי עסקי(השומרים)-חייב דווח על בסיס מצטבר.
∆רווח הון=הכנ' חד-פעמית המתקבלת בעקבות מכירת המקור שאינה חלק מפעילות רגילה. דוג':שנקר=זכות להפיץ מידע, זכות=נכס, התשלום מהווה דמי מכירת הנכס=ימוסה לפי מס רווח הון. עתוי דווח:ממוסה רק במועד המכירה=מועד בו הנכס יצא מבעלות הנשום. דוג': אדם מכר דירה ב-01. קיבל תשלום ב-03. מועד דווח העסקה ב-03=מס רווחי הון=מכירה חד-פעמית של נכס-אין זה עסק למכירת דירות.
∆ס' 88=מכירת נכס הון=חייבת במס. למעט הורשה. כל מה שיש לו ערך כלכלי בגדר נכס. כל ארוע שבעקבותם יצא נכס מ-א' ועובר להיות בבעלות ב'. למעט:
מיטלטלין לשימוש איש-אין מיסוי-רווח הון. מכירת מלאי עסקי-ימוסה בהכנ' פירותית.

העבודה ללא ביבליוגרפיה