עבודה מימון וקבלת החלטות משנת 2008, בציון B+

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4731
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

Pic הינו אחד הקמעונאים המובילים בבריטניה בתחום ההלבשה. לחברה שתי חברות בת: Marks Plc ו Sparks Plc .
החברה קיימת ופועלת בשוק מזה מספר עשורים. על פי דיווח האחרון רווחי החברה עומדים על 316.5 מליון ליט"ש ומחזרות מכירות שלה עומד על 3,958 מליון ליט"ש.
לאחר שנים רבות של צמיחה ברווחים החברה מתחילה לחשוש מאפשרות להפסדים פיננסים.
בנסיון לתקן את המצב מונה מנכ"ל חדש שהחל ליישם אסטרטגיה של רפורמות כגון:
צמצום שכבות ניהול, ביזור מערכת, דגש על הצטיינות ודגש על תפעול ברמה בינלאומית.
החברה נדרשה לפעול בהתאם לרמה בינלאומית מקובלת, כתוצאה מכך התקבלה החלטה למקר החוצה מיומנויות שאינן חלק ממיומנות הליבה. עבודה הנ"ל תעסוק בהערכת כדאיות במיקור חוץ של תחום מערכות המידע בחברה.
המטלה הראשונה הניצבת בפני כמנהל כספים הינה להחליט על החלופה אחת מבין שתי האפשרויות העומדות בפני למימוש ההזמנה מהלקוח.
השארת נושא תחום מערכות המידע באחריות חברת Wear Plc העברת האחריות של מערכות מידע באמצעות מיקור חוץ לחברת Mouse Ltd.
בהתאם לנתונים ולהנחות יסוד שיובאו בגוף העבודה אבצע ניתוח מעמיק של החלופות העומדות בפני כולל סקירה של היתרונות והחסרונות של כל חלופה, התייחסות לגורמים כספים (חישוב כלכלי מדויק) וגורמים נוספים אשר מהווים פרמטר חשוב בבחירת החלופה הנכונה והיעילה לחברה.
המלצתי תתבסס על ניתוח מעמיק של העלויות והכנסות הידועות וכן הנחות בסיסיות שהנחתי על מנת להשלים פערי מידע שלא באו לידי ביטוי בנתונים. ההמלצה הסופית תתבסס על ראייה ארוכת טווח של פעילות החברה והצפייה להמשך פעילותה  בשוק ההלבשה כחברה המובילה בשוק. במטלה נעשה שימוש בגורמים פיננסים ובלתי פינססים על מנת לקבל את ההחטלה הטובה ביותר.
במטלה ראשונה התקבלו תוצאות הבאות:
לחברה כדאי להמשיך בשיטת ייצור עצמי, היות ועלויות היצור העצמי הן 966,600 ועלויות ספק חיצוני 558,000 פאונד.
בהתייחס לטענה כי "השקענו בזמן הקרוב 100 מיליון ליט"ש", ניתן להסיק כי החברה לא יכולה להרשות לעצמה הוצאות נוספות שקשורות לפיקוח ובקרה, יחד עם זאת לא ברור איזו כמות נדרשת לייצור אשר לה שיקול מכריע בקבלת ההחלטות. לכן כמנהל כספים בחברה המלצתי לבחון היטב את הנתונים תוך דגש על עלויות היצור, ויכולות יצור של החברה ורק אז לקבל החלטה סופית.
במטלה השנייה היה צורך להעריך את הפרוייקט מבחינה פיננסית.
נעשה שימוש בשיטות IRR  ו NPV   תוך מתן הגדרות לכל הגדרה, מצאתי לנכון כי שיטת ה NVP  הכי יעילה , היות וה NVP  יצא גדול מ 0 , מכך ניתן להסיק כי הפרוייקט כדאי.
כמו כן נדרש להתייחס לגישות שונות לחישוב ההון תוך התייחסות להתאמה של כל גישה לרמות סיכון שונות, גודל ההון, הון זר מול הון עצמי.
מטלה מספר
1 כמנהל הכספים של Wear Plc ניצבת בפני דילמה עסקית להמשך פעילות החברה.  החברה נמצאת בשלבי התייעלות ועל הפרק הוצאת תחום מערכות המידע לחברה חיצוני ועלי להחליט האם זאת בהתאם לנתונים שהוצגו בפני. על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר לחברה אציג את שתי האלטרנטיבות שהוצגו בפני, השארת תחום מערכות המידע בתחומי החברה קרי ייצור עצמי או הוצאה לספק חיצוני , קרי מיקור חוץ.
סעיף A ניתוח תוספת פיננסית כתוצאה ממיקור חוץ מיקור חוץ או אאוטסורסינג (באנגלית outsourcing), היא שיטת ניהול מודרנית, שבבסיסה עומד הרעיון להוציא מהארגון את תפעול הפעילויות שאינן נמצאות בבסיסו, ולהותיר בתפעול ובניהול ישיר רק את פעילויות הליבה. שיטה זו מאפשרת לארגון להתמקד בתחום התמחותו, להשקיע את מרב המשאבים בכך, ולקיים מוטת שליטה יעילה על האגפים היצרניים בו.
השימוש בשיטת מיקור חוץ תפס תאוצה החל מסוף המאה העשרים, עם התפתחות תעשיית ההיי-טק, מערכות המידע והכלכלה העולמית, והיווצרות "הכפר הגלובלי". שיטה זו נתנה מענה לצורך לקצר זמני תגובה, לחסוך בעלויות, לעבוד מסביב לשעון ולהעסיק עובדים מיומנים בעלויות מינימליות. בארצות הברית, למשל, הרווח ממיקור חוץ של שירותים אל מחוץ לארצות הברית, הסתכם בשנת 2004
ביותר מ- 60 מיליארד דולר. בעידן זה, בו ניתן לשווק מכל מקום, לממן מכל מקום ולייצר בכל מקום, אין עוד צורך במבנה הריכוזי המסורתי של כלל האגפים תחת קורת גג אחת. על פי שיטה זו, בסביבה דינמית ולא צפויה, זמן התגובה של הארגון לשינויים הינו גורם קריטי. בשיטה זו נבחנות כלל פעילויות הארגון, ואלו שאינן מהוות גורמי ליבה, קרי, לארגון יש יתרון בשמירתם, מוצאות החוצה – באמצעות חברות משנה, קבלנים חיצוניים, ארגונים מומחים וכו'. כך נחסכות התשומות אותן משקיע הארגון בקשרים החיצוניים, ומופנות לטיפול בבעיותיו הפנימיות.
Outsourcing involves the transfer of the management and/or day-to-day execution of an entire business function to an external service provider.[2] The client organization and the supplier enter into a contractual agreement that defines the transferred services. Under the agreement the supplier acquires the means of production in the form of a transfer of people, assets and other resources from the client. The client agrees to procure the services from the supplier for the term of the contract. Business segments typically outsourced include information technology, human resources, facilities and real estate management, and accounting. Many companies also outsource customer support and call center functions like telemarketing, customer services, market research, manufacturing and engineering(Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Outsourcing מבוא -3
מבוא מטלה מספר
1 4
ניתוח תוספת פיננסית כתוצאה ממיקור חוץ –.4
שיקולים לא פיננסים 7
המלצות סופיות לגבי מיקור חוץ –…9
מבוא מטלה מספר
2 11
הערכת פרוייקט מבחינה פיננסית –..11
המלצות בדבר כדאיות הפרוייקט – סעיף B –…13
התייחסות לטעות של מנהל היצור – סעיף С… -…15
ניתוח המקרה תוך השענות על מידע נוסף – סעיף D .15
סיכום -17
בבליוגרפיה –…19