פרו"ס-תרבות פנאי של קבוצות שונות באוכלוסיה עם התמקדות בתרבות הפנאי של המגזר החרדי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1639
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מבוא :
הזמינות של מסרים גלובליים שמזמנת בפנינו הטכנולוגיה באמצעות הטלוויזיה,שירותי הכבלים והאינטרנט,מאפשרים התפתחות של צריכת תרבות ושינוי בדפוסי הפנאי של קבוצות שונות בארץ ובעולם. תכנים תרבותיים שנובעים מאמצעי התקשורת הגלובליים יוצרים קונפליקט ולעיתים מחליפים ערכים שמרניים ומסורתיים שהיו קיימים עד עתה. התפתחות הטכנולוגיה התקשורתית (הטלוויזיה,המחשב והאינטרנט) גרמו לשינוי בתרבות הפנאי של כל קבוצות האוכלוסייה. נוצר מצב שתרבות השוליים ותרבות המרכב התחברו במקומות מסוימים זו לזו עקב השימוש באותם אמצעים טכנולוגיים וצריכת אותם תכני תרבות שהופצו במרחב.
עבודה זו תעסוק ביחסי מרכז ושוליים בתרבות ובדפוסי הפנאי של קבוצות שונות בישראל ובמקומות אחרים, ביניהן האוכלוסייה החרדית.
ראשית אציג את דפוסי צריכת תרבות ופנאי בין הקבוצות השונות כפי שעולה מתוך מאמרו של ויליאמס (1991) ומתוך המחקר 'דפוסי צריכת התרבות' בספר תרבות הפנאי בישראל.
בהמשך העבודה אציג שלושה מאמרים העוסקים באוכלוסייה הדתית / חרדית (הורוביץ,שלג וקפלן),אציג את מאפייני תרבות הפנאי שלה ואת השינויים שחלים גם על קבוצה חברתית זו בעקבות התפתחות הטכנולוגיה התקשורתית בארץ ובעולם. בתום ניתוח המאמרים אנסח את שאלה מחקר שלי והציג את דרכי המחקר הרלוונטיות על מנת לענות על שאלה זו שבחרתי.