עבודה בקרמינולוגיה עבודה העוסק בהפרעה פוסט טראומטית שיטות טיפול ואיבחון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4923
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

סיכום בעבודה זו הוצגה ההפרעה הפוסט טראומתית כפי שבאה לידי ביטוי בסרט על חייוו של ג'ון רמבו, שהיה לוחם ענק וחסר רגשות בסרטיו הקודמים, ובסרטו האחרון נחשפנו לאדם קודם כל עם פחדים סיוטים וחיים הרוסים בעקבות מראות ואירועים אותם חווה כלוחם.
            בתחילה, הוסברה ההפרעה ותסמיניה כפי שהוצגו בסרט המבוסס על רמבו. הובאו תיאורים מחיי היום יום של רמבו כמו שרואים בסרט בהם השתקפה ההפרעה הפוסט טראומתית על כל גווניה.
בנוסף נעשה אבחון של ג'ון רמבו על פי חמשת הצירים ומאפייני ההפרעה לפי ה-DSM-IV . במהלך הסרט ניתן לראות פלאשבקים מחייו כלוחם של רמבו החושפים את רגשותיו הכמוסים, את הזוועות שחווה במלחמה, את רגשותיו, את ההתמודדות עם אובדן ועם מצב לחץ איום שממנו לג'ון רמבו אין מנוחה לרגע, לחץ אשר מכריע אותו וגורם לו להפרעת הPTSD-.
            בסרט ניתן להבחין בתסמינים המאפיינים את ההפרעה הפוסט טראומתית כמו למשל זיכרונות טראומתיים חוזרים ונשנים, סיוטי לילה, ועזיבה לחיי התבודדות.מראות הגופות החרוכות של חבריו ואוייבו שנהרגו לידו עדיין רודף אותו.רמבו חש תחושות ניכור ודיכאון לאחר האירוע הטראומתי  בחר להתבודד ולעזוב את חייו הקודמים.
            בפרק השני של העבודה ניסינו להסביר על פי הגישה ההתנהגותית קוגנטיבית של  "ותיאוריית 2 הגורמים" כיצד נגרמת התופעה ומדוע אדם מסוים חשוף יותר להפרעת הPTSD-.  לבסוף, בפרק השלישי, למדנו על שיטה המטפלת באחד מסימפטומי הפרעת ה- PTSD והיא גישת הגשטאלט, המטפלת בסיוטי הלילה של הסובלים מן ההפרעה.
ברצוננו לסכם ולציין שהעבודה תרמה רבות להבנתנו את ההפרעה, מעבר לעניין הרב שעוררה בנו. מדינתנו למודת מציאות המלחמות בה אנו חיים מחייבת להבין את הגורמים להפרעה ולאבחן את הסימפטומים המאפיינים אותה שכן זה יכול להגיע לביתו של כל אחד ואחד מאיתנו. חשוב לדעת שקיימות שיטות טיפול רבות ואף מוצלחות לטיפול בהפרעה.