עבודת גמר - תקשורת טכנולוגיה תרבות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1734
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

עבודת גמר:
תקשורת:
טכנולוגיה, חברה ותרבות תאריך הגשה: 15.3.08
חלק ראשון:
1. מערכת היחסים הפרובלמטית של התרבות האמריקאית כמייצגת תרבות על-לאומית, גלובליזציה, מסחור ומקדונליזציה משפיעה על תרביות מקומית ישראלית ויוצרת מכלול תהליכים שוללי עוצמה:
מסחור התקשורת והתרבות- זוהי קונספירציה שמתנהלת ע"י המוסדות הכלכלים (כדוגמת (mtvהמפיצים מסרים צרכנים לחברה כאינטרס כלכלי נסתר. התהליך הוא תהליך שולל עוצמה כי חלה פגיעה באיכות התכנים והמסרים שעוברים, ולעיתים חושפים את הדור הצעיר המקומי למסרים לא חינוכיים. הפגיעה באה לידי ביטוי בשלושה תחומים שונים:
פגיעה בפן הכלכלי- אין מרווח כלכלי לכל אותן חברות קטנות. אין גישה לחדור אל תוך השוק הכלכלי הזה, כאשר בו שולטים תאגידי תקשורת בעלי כוח עוצמים.
פגיעה בפן התרבותי- כאשר אינטרס כלכלי עומד בפני היוצרים הם יוצרים תכנים בעלי מכנה משותף הפונים אל ההמון במטרה לצבור רייטינג במידה שייווצר רווח. כך נפגעת התרבות מאחר ואין חשיבה על הפן החינוכי והתוכני של אותם השידורים. חלה גם פגיעה בביטוי של אנשים בעלי מקורות עניין השונים מן ההמון.
פגיעה בפן החינוכי- לעיתים ביצרת תוכן פרובוקטיבי במטרה למשוך קהל ולעורר עניין, אין חשיבה על הדור הצעיר שנחשף אל אותם תכנים. ביטוי התקשורת על כל פניה יכול לפגוע בדור הצעיר שלא עבר חינוך לעירנות תקשורתית.
תהליך שלילת העוצמה של מסחור התקשורת והתרבות פוגע ב: