יסודות השיווק - עבודת גמר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1494
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

הנכם מתבקשים לנתח את המסע השיווקי על פי הבנתכם אבל הקפידו להתייחס לפחות לנקודות הבאות:
מי המתחרים?
מה נתחי השוק?
מה מבדל את מוצרי תלמה? מה המיצוב שלה?
מה מבדל את מוצרי נסטלה? מה המיצוב שלה?
מה מצב השוק?
מה המטרה של נסטלה?
מה האסטרטגיה?
מי קהל המטרה? למה?
מה מאפיין את התנהגות הצרכן של קהל המטרה?
האם יש במוצר זה נאמנות?
איך נסטלה אספו מידע?
מה הסיסמה שנבחרה? למה? מה רוצה נסטלה להשיג?
שרטט את מודל גירוי-תגובה למוצר זה האם יש הבדלים בין המותגים?
מודל פורטר – איך מיושם בשוק זה?
ניתוח המסע השיווקי של חברת אסם –  נסטלה:
רקע כללי:
שוק דגני הבוקר  הוא שוק הנחלק לשני מגדרים עיקריים – דגני הבוקר לילדים ודגני הבוקר למבוגרים  ונשלט על ידי "תלמה" כשחקן דומיננטי אחד. בסוף 2006, שולטת "תלמה" בשוק באופן כמעט בלעדי, ואילו אסם-נסטלה מחזיקה בנתח שוק של 20.6% בלבד.
תלמה והמתחרים יצרו במשך שנים שוק תחרותי סביב מותגי הילדים ועיקר  השקעתן התקשורתית והשיווקית  הייתה בו,  למרות שקהל היעד של הילדים הנו קהל נאמן פחות, המשנה העדפותיו על-פי "הפתעות" ופעילויות אינטראקטיביות אחרות.
גם מבחינת המוצר, עיקר הפיתוח של תלמה התרכז בקטגורית הילדים ובסוף שנת 2006 לתלמה 4 מותגי ילדים (שוגי, עוגי, קוקמן, כריות).
כתוצאה מהמיקוד של התחרות בקטגוריית הילדים גדלה הקטגוריה במשך השנים ואיתה החדירה של השוק זה.
  תיאור הרעיון:
הרעיון של אסם-נסטלה כלל הגדלה של נתח השוק משמעותית בשוק דגני הבוקר על חשבון המתחרים תוך שינוי הפוקוס של שוק הדגנים כולו – מפעילות שיווקית ממוקדת בקטגוריית דגני ילדים לקטגוריית דגני הבוקר למבוגרים.
העבודה בפונט 14 ללא ביבליוגרפיה