התנהגות ארגונית - ציון A -

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2724
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

הארגון שבחרתי לנתח הוא סניף של בנק דיסקונט , מקום העבודה שלי. בנק דיסקונט הינו הבנק  השלישי בגודלו בארץ: הבנק שם לו למטרה להפוך לבנק הקמעונאי הגדול בישראל , בדרך להשגת היעדים היומרניים שהבנק לקח על עצמו עליו להמשיך ולגדול ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלו. כל בנקאי הפך למוכרן ולנותן שירות . היעדים שהבנק לוקח על עצמו , מונחתים אל אחרון העובדים באמצעות  היררכיה מסודרת מאוד לפיה החלטות אסטרטגיות מתקבלות בדירקטוריון הבנק יחד עם מנכ"ל הבנק , ההחלטות מגיעות לסמנכ"לים  , מהם למנהלי החטיבות ומשם למנהלי המרחבים , מנהלי הסניפים ועובדי הסניפים. כאשר ככל שמתקדמים במורד ההיררכיה , היעדים הופכים ליותר ויותר ספציפיים – עד לרמה של יעד בנושא ספציפי לעובד ספציפי , כאשר הביצועים של כל עובדי הבנק יחד אמורים לעזור לבנק לעמוד ביעדים האתגריים אותם הוא לקח על עצמו. בעבודה זו אני אנתח את העבודה בבנק , לפי שלושה נושאים שנלמדו בקורס התנהגות ארגונית , כאשר נבדוק עפ"י תיאוריות שנלמדו כיצד הדבר מסוים בארגון עצמו :
–          מבנים ארגוניים.
–          קבוצות / צוותי עבודה.
–          מוטיבציה.
מבנים ארגוניים ארגון:
מערכת של תפקידים, מידע, כלים וחומרים אחרים הפועלות תוך כדי חלוקת עבודה ותיאום כדי להשיג מטרות מסוימות. במקור המילה היא ביוונית ORGANON  . לכל ארגון יש להתאים את הכלים המתאימים לו. לא כל כלי מתאים לכל ארגון.
מבנה ארגוני:  זהו למעשה השלד שסביבו מתנהלת דינאמיקה של תהליכי פעולות הארגון. כל מבנה אמור להיות מותאם בגודלו ובצורתו על מנת שיוכל להכיל את התהליכים המתרחשים בארגון ישנם ארבע מאפיינים מרכזיים שמשפיעים על הארגון :
האסטרטגיה של הארגון – מדיניות המטרות של הארגון. הטכנולוגיה שעומדת לרשות הארגון –  הטכנולוגיה מתייחסת לפרמטרים הבאים- כלים (ציוד ) , ידע ,שיטות , תהליכי עבודה, ניסיון של העובדים בארגון והארגון עצמו. הטכנולוגיה מכתיבה את המבנה הארגוני , כיוון שהיא מכתיבה את יחסי הגומלין בין אדם למכונה ובין אדם לאדם בתהליך העבודה.
ככל שאוסף ומגוון הכלים המיומנות  וכוח האדם שדרושים לארגון הוא גדול יותר כך המבנה צריך להיות גמיש יותר ומורכב יותר.
הגודל של הארגון –  הפירמידה של הארגון ברמה הגיאוגרפית ובמספר האנשים משפיע על המבנה (כאשר קיימים מס' סניפים לארגון יש צורך ביותר ממנהל אחד לכל הסניפים). פילוסופית הניהול של הארגון – אם הפילוסופיה היא דמוקרטית הניהול יהיה שטוח.