עבודה בנושא עבירות מין. עבודה שקיבלה ציון של 92. נכתבה ע"י בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה בסיום בהצטיינות.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3716
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תקציר התנהגות מינית היא בין ה"טבעיות" ביותר בעולם. ברוב התרבויות המוכרות לנו הוגבלה התנהגות זו במסגרות ממוסדות ונקשרו אליה איסורים, שהפוגע בהם נחשב לסוטה ולעיתים גם לעבריין לפני החוק.
עבריינות מין כוללת קשת רחבה של עבירות, החל בהתערטלות בפומבי, ליטופים, נשיקות ונגיעות, וכלה בבעילה, מעשה סדום ואונס. תוקף מין מוגדר כאדם שביצע סוג של אינטראקציה מינית עם אדם אחר בכל גיל ובכל מין נגד רצון הקורבן, כלומר ללא הסכמתו או ללא יכולתו להסכים (ילדים, מוגבלות שכלית וכו').
המודעות לתופעה של עבריינות על רקע מיני הולכת ומתרחבת. עבירת מין מוגדרת כעבירה שנעשתה בניגוד לרצון הקורבן, בכפייה או בדרך של הפעלת כוח, באלימות או בשכנוע הקורבן, תוך ניצול יתרונו של העבריין ומעמדו כלפי הקורבן. מדובר בתופעה חמורה, והשלכותיה על הקורבנות מבחינה נפשית ופיסית הן קשות. רובם סובלים בעקבות התקיפה מטראומות לאורך שנים רבות. התנהגות מינית עלולה להיות פוגעת, וקורבנה מקבל, בצדק, הגנה מהחברה, שגם מעמידה לרשותו אמצעים שניתן לתקן בעזרתם, ככל האפשר, את המעוות.
עבודה זו תעסוק בעבריינים שעברו עבירות על רקע מיני. עברייני מין הם עבריינים שביצעו אחת ממגוון עבירות שהוגדרו בחוק כעבירות מין, אשר יוצגו להלן. בין עבירות אלה, השכיחות ביותר הן אונס והתעללות בילדים. יש המכנים עבירות אלה כהתעללות מינית, התעללות או ניצול מיני.
ישנה עלייה הדרגתית באסירים המואשמים בביצוע עבירות מין. עלייה זו היא בבחינת סכנה לציבור. על כן, חשוב לחקור את הנושא ולמצוא לו טיפול מתאים.
            בפרק הראשון של העבודה אציג את הבעייתיות שבהגדרת עבירות המין, בפרק השני אתאר את הפרופיל של עברייני המין, בפרק השלישי אציג את הפן ההתמכרותי שקיים בעברייני המין, בפרק הרביעי אמנה מס' דפוסים של עבריינות על רק מיני, ולבסוף, בפרק החמישי, אנתח כתבה שקשורה לנושא.
תוכן עניינים
מבוא
ע"מ 1
פרק א':
הבעייתיות בהגדרת עבירות המין ע"מ 2
פרק ב':
פרופיל של עברייני מין ע"מ 3
פרק ג': הפן ההתמכרותי של עבריינות המין – ע"מ 4
פרק ד': מס' דפוסים של עבריינות על רקע מיני – ע"מ 5
פרק ה':
ניתוח כתבה — ע"מ 7
סיכום — ע"מ 8
מקורות – ע"מ 9
נספח א'