תיאוריה חשבונאית הטיפול במיסים על ההכנסה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 8832
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

עבודה במסגרת הקורס בתיאוריה חשבונאית בלימודי תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה העברית. העבודה עורכת השוואה פרטנית ויסודית בטיפול החשבונאי במיסים על ההכנסה לפי התקן האמריקאי (FAS 109), התקן הבינ"ל (IAS 12) והפרקטיקה בישראל.
עבודה מעולה שזכתה לציון 100.  העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה או אזכור מקורות.
תמצית ההשוואה בין 109 FAS לבין 12 IAS והפרקטיקה בישראל
1 09 FAS
1 2 IAS פרקטיקה בישראל הגישה הבסיסית נכסים והתחייבויות נכסים והתחייבויות הסבירות הנדרשת להכרה במס נדחה MORE LIKELY THAN NOT (הסתברות של מעל 50%) PROBABLE- בד"כ הכוונה היא לקרוב לודאי (הסתברות גבוהה יותר מאשר MORE LIKELY THAN NOT) הכרה לראשונה בנכס או בהתחייבות בסיס המס של נכס או התחייבות הוא הסכום למטרות מס ללא התחשבות האם סכום זה ניתן להפחתה או לא. אם עלות הנכס אינה ברת הפחתה בסיס המס יהיה 0.
מענקים ממשלתיים והחזרי מס בגין השקעות דורש הכרה במס נדחה בגין הפרשים זמניים הקשורים    במענקים ממשלתיים ועידוד השקעות אוסר הכרה במס נדחה בגין הפרשים זמניים הקשורים    במענקים ממשלתיים ועידוד השקעות מוניטין שאינו בר פחת ומוניטין שלילי שלא הוקצה אוסר הכרה בנכס או בהתחייבות מס נדחה בגין  מוניטין שאינו בר פחת ומוניטין שלילי שלא הוקצה.      אוסר הכרה בנכס או בהתחייבות מס נדחה בגין  מוניטין שאינו בר פחת ומוניטין שלילי שלא הוקצה.      חכירות ממונפות התקינה האמריקאית בנוגע לחכירות ממונפות דורשת מספר דרישות שאינן עקביות עם 109 FAS.
12 IAS עקבי בדרישותיו עם כללי החשבונאות לצורך הטיפול בחכירה ממונפת נכס לא כספי כאשר מטבע הדיווח הוא לא המטבע הפונקציונלי אוסר הכרה בנכס או בהתחייבות מס נדחה בגין הפרשים זמניים שמקורם בהפרשי שער בגין יישום הוראות 52 FAS.
דורש הכרה בנכס או בהתחייבות מס נדחה בגין הפרשים זמניים אלו
1 09 FAS
1 2 IAS פרקטיקה בישראל מס נדחה בגין עסקאות פנימיות אינו מחליף כללים שנקבעו ב- 51 ARB בנוגע ליצירת מיסים נדחים בגין עסקאות פנימיות. על כן התקינה האמריקאית אוסרת הכרה בנכס מס נדחה בגין ההפרשים בין בסיס המס של נכסים לצרכי מס לבין הסכום בדוחות המאוחדים רווח שטרם מומש כתוצאה מעסקה פנימית יופחת מסכום הנכס -..