דינאמיקה ארגונית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2478
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר מנהלים כל ארגון, קטן כגדול, יידרש במהלך חייו לעבור תהליך שינוי. הצורך בשינוי נובע מגורמים רבים ומגוונים הכוללים גורמים חיצוניים בלתי תלויים, כמו  התפתחות טכנולוגית מהירה, דרישות השוק המשתנות והישגי הארגונים המתחרים. גורמים אלו מאלצים את הארגון לבצע שינוי מהיר בתנאים הרחוקים מלהיות אופטימאליים. זאת ועוד, היכולת של הארגון לנהל את השינוי בזמן נתון עשויה להיות המפתח לצמיחתו או לנפילתו. ארגונים שלא ייערכו מראש לניהול שינויים, יתקשו ברגע האמת להתמודד עם תהליך השינוי ולהצליח להתאים עצמם לצורכי השוק המשתנים.
אם כן, כיצד ניתן להיערך לשינוי בלתי מתוכנן? כיצד ינוהלו תהליכי השינוי בארגון? כל זאת אבחן בעבודה זו.
תוכן עניינים
מבוא –.4-5
תרשים ארגוני .6
גורמים לשינוי פנימיים וחיצוניים -..7-8
השינוי ומטרותיו 9
תאור תהליך השינוי –10-11
השפעת השינוי על הארגון ..12
סיכום 13
ביבליוגרפיה -..14
מבוא
על הארגון:
רשת הסופר- פארם: הסופר פארם הוא שחקן מוביל אשר הביא לארץ דרכי שיווק ושרות מחו"ל.
מאז נוסדה בשנת 1978 מהווה רשת סופר-פארם גורם רב השפעה בענף הקמעוניות, ונחשבת למובילה בענף רשתות הפארם בישראל.
 פריסת הסניפים ברחבי הארץ, 130 סה"כ,  ותוכניות הפרסום והשיווק המיוחדות של הרשת הפכו למושא חיקוי ע"י מתחריה.
בשנים האחרונות התרחבה הרשת מעבר לתחומי ישראל וחנכה סניפים חדשים מעבר לים. כל הרשתות אימצו לעצמם את אופן השיווק והפרסום שלה. הרשת מובילה בזכות  פתוח הרעיון העיקרי עליו בנויה ובזכותו היא מובילה: המשאב האנושי. עובדי סופר-פארם הם נכסה היקר ביותר של הרשת, והערך המרכזי בתרבותם הוא השירות ללקוח.
הפילוסופיה שלהם בנויה על ניהול עצמאי, היוצר אווירה וכוח המניעים את החברה קדימה לעוד ועוד אתגרים. סופר-פארם מאופיינת בחנויות גדולות, מוארות ונקיות, מעברים רחבים, מומחים מקצועיים בכל מחלקה, שעות פתיחה נוחות וארוכות וחנייה זמינה, ההופכים את הקנייה בה לחוויה מלאת סיפוק עבור לקוחותיה.
הסביבה המקצועית עוברת שינויים באופן קבוע, וההצלחה תלויה ביכולת להסתגל במהירות למצבים חדשים, תוך שמירה על רמת השירות הגבוהה ללקוחות הרשת, על מעורבות אקטיבית בקהילה ועל הקפדה מתמדת בכל הקשור לאיכות המוצרים.
אידיאולוגיית הארגון:-