מאפייני הקניה באינטרנט

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 8267
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

מאפייני הקניה הוירטואלית תוכן עניינים
מבוא
התפתחות המסחר האלקטרוני מיקומו של המסחר האלקטרוני (B2C)בסך הסחר בישראל תחזיות צמיחת שוק האינטרנט והמסחר האלקטרוני יתרונות האינטרנט ככלי מכירה חסרונות האינטרנט ככלי מכירה תפיסת הסיכון הסיבות המובילות צרכנים לגלוש ברשת האינטרנט ולבצע קנייה וירטואלית פרופיל הצרכן "האלקטרוני" תהליך הקנייה ברשת האינטרנט מוצרים המתאימים למכירה ברשת האינטרנט ומאפייניהם העברת מסרים ומידע ברשת האינטרנט האינטרנט ככלי למחקר שיווקי סיכום ביבליוגרפיה מבוא
מהפיכת המסחר האלקטרוני משנה באופן דרמטי את כללי המשחק של עולם העסקים בעולם ובישראל: הלקוחות דורשים יותר ויותר, פערי התיווך נעלמים, המותגים הבינלאומיים הולכים ומתחזקים, מבנה העלויות משתנה ללא היכר, ערוצי ההפצה המסורתיים מפנים את מקומם, עוצמת התחרות מחריפה וזמני התגובה הולכים ומתקצרים. כיום, שיעור המכירות באמצעות האינטרנט עדיין נמוך, אולם עובדה זו משתנה בקצב מהיר מדי שנה. לפי Forster Research הערך הכולל המשוער של כלל המוצרים והשירותים שנסחרו באינטרנט יגדל מ – 8 מיליארד בשנת 1997 ל – 327 מיליארד דולר בשנת 2002 בארה"ב בלבד.
חוקרים מעריכים כי בעוד מספר שנים, למכירות דרך האינטרנט יהיה נתח לא מבוטל מכלל המכירות בארה"ב בתחומים מסוימים. כאשר הציבור יאמין כי אתרי המכירה בטוחים לתשלום באמצעות כרטיסי האשראי, צפוי גידול מהיר של המכירות ברשת האינטרנט.
האם האינטרנט הוא "הזדמנות שיווקית עצומה" כפי שטענו Hoffman & Novak  (1996) או "רק שיפור נוסף בטכנולוגיית התקשורת, בהמשך לעיתון, טלפון, טלויזיה, פקס וכדומה", כפי שטען Lehmann (1997)?
בעבודה זו נעסוק בבחינת רשת האינטרנט ככלי מכירה, וההבדלים בין דרך הקניה המוצעת ברשת לדרכי הקניה המסורתיות. העבודה תבחן את יתרונות וחסרונות רשת האינטרנט ככלי מכירה, תסקור את הסיבות המביאות צרכנים לבצע קניות וירטואליות ותתאר את מאפייני "הצרכן האלקטרוני".
בעבודה נסקור את תהליך הקניה ברשת האינטרנט, ונראה כיצד התהליך המסורתי מושפע ממאפייני הרשת.
כמו-כן נבחן מהם המוצרים המתאימים למכירה ברשת, מהם מאפייניהם, וכן במה שונה דרך העברת המסרים והמידע באתרי אינטרנט, לעומת דרכי ההפצה המסורתיות.
בנוסף, נסקור את השימוש באינטרנט ככלי למחקר שיווקי.
בעבודתינו נתבסס על מודלים שיווקיים מוכרים מתוך הספרות, מאמרים בנושא ואתרי מידע ברשת האינטרנט.