הקשר בין פעילות גופנית ולחץ דם

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6854
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

הקשר בין פעילות גופנית ולחץ דם מחקר השוואתי בין אנשים הסובלים מיתר לחץ דם לבין אנשים הלא סובלים ובין אנשים מאומנים ובין אנשים שאינם פעילים ספורטיבית.
עבודה סמינריונית תוכן עניינים
1 . מבוא א.    הצגת הבעיה ב.     שאלת  המחקר ג.      השערות המחקר ד.     מבנה ומטרת העבודה
2 .סקירה ספרותית א.    הגדרת יתר לחץ דם ב.     כיצד ניתן לאבחן יתר לחץ דם ג.      גורמי סיכון ראשיים ומשניים ליתר לחץ דם ד.     הטיפול והפתרונות ביתר לחץ דם ה.    פעילות גופנית והשפעתה על יתר לחץ דם ו.       מחקרים אפידמיולוגים על דרגת המאמץ הגופני המומלצת להפחתה ביתר לחץ דם  
3 . המחקר א.    מטרת המחקר ב.     שאלת המחקר ג.      השערות המחקר ד.     שיטת המחקר
4 . ניתוח הממצאים של המחקר 5.דיון ומסקנות
6 . סיכום העבודה 7.ביבליוגרפיה   מבוא
א.הצגת הבעיה יתר לחץ דם אחת מבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בפניהם עומדת החברה המודרנית כיום לצד בעיות כגון השמנה איידס וכדומה.
אולם בניגוד למחלות אחרות נראה כי המודעות בציבור להשפעות ולהשלכות של יתר לחץ דם אינה גבוהה מספיק, אנשים כיום מזלזלים או במקרה הגרוע יותר מתעלמים מאותו יתר לחץ דם מבלי לדעת מהם התוצאות ההרסניות אשר אותו יתר לחץ דם קטלני יכול לגרום להם.
כשאנו באים ללמוד מה הם הסיבות מהם הגורמים ליתר לחץ דם אנו רואים תופעה מעניינת ביותר והיא:
כ 90% מהסיבות ליתר לחץ דם אינם ידועים לרפואה המודרנית, רוב הרופאים מאבחנים יתר לחץ דם אך הרוב אינם יודעים ממה הוא נגרם. לכן על אותו אדם אשר קיבל את ההבחנה כי הוא סובל מיתר לחץ דם מוטלת אחריות מסוימת של :האם להתעלם ולהמשיך לחיות באותו סגנון חיים אך להסתכן בקבלת שבץ או התקף לב קטלני, או עליו לשנות ולהתאים את סגנון חייו למצב החדש אשר הוא עומד בפניו. השאלות אשר אותו אדם מתחיל לשאול את עצמו לרוב הם: מהם הדרכים העומדות פתוחות לפניו? האם ישנו טיפול תרופתי מתאים? האם אפשר להוריד את אותו לחץ דם ללא עזרת תרופות? האם פעילות גופנית היא פעולה אפשרית להורת לחץ דם ? על שאלות אלו עבודה זו מנסה לענות.
ב.שאלת המחקר האם פעילות גופנית אירובית משפיעה על לחץ דם אצל אנשים הסובלים מיתר לחץ דם ואצל אנשים הלא סובלים ?האם יש הבדל בערכי לחץ הדם אצל מאומנים ולא מאומנים .
ג. השערות המחקר
1 .      שפעילות גופנית אירובית תשפיעה יותר על ערכי לחץ דם אצל מתאמנים הסובלים מיתר לחץ דם ומאשר מתאמנים הלא סובלים מיתר לחץ דם .
2 .      יש הבדל בערכי לחץ דם במנוחה לאחר פעילות אצל אנשים מאומנים לעומת אנשים שלא התאמנו קודם.
ד.
מבנה ומטרת העבודה במוקד העבודה שני חלקים עיקריים : סקירה ספרותית , מחקר שדה .
סקירה ספרותית תתמקד בנושאים הבאים : נגדיר מהו יתר לחץ דם , אלו סוגי יתר לחץ דם , כיצד ניתן להבחין יתר לחץ דם, אלו גורמי סיכון ראשיים ומשניים ליתר לחץ דם , הטיפול והפתרונות ביתר לחץ דם , פעילות גופנית והשפעתה על יתר לחץ דם ונסקור מחקרים אפידמולוגים על דרגת המאמץ הגופני המומלצת להפחתה ביתר לחץ דם .
מחקר שדה : נבצע מאמץ אירובי במסילה נעה במשך
4 5 דקות ברמת מאמץ 60% מהדופק המרבי , נבדוק דופק ולחץ דם לפני המאמץ, בזמן מאמץ ו10 דקות לאחר מאמץ , לאוכלוסיית מדגם של 20 גברים ונשים  , נערוך טבלאות ותרשימים שישקפו את תוצאות המחקר , ננתח את התוצאות הסטטיסטיים כמתבקש מהשערות ומשתני המחקר כמתואר להלן בפרק מחקר שדה , נערוך דיון בממצאים ונסכם את העבודה .
העבודה בפונט 14