בעיות משמעת אצל ילדים ותלמידים

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2367
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

בעיות משמעת אצל ילדים ותלמידים תוכן העניינים
הקדמה -עמוד
3 חלק א'- התפתחות השאלה לאורך השנה -עמוד 4
            תיאוריות אישיות –..עמוד 5
חלק ב'- ספרות כתובה: -…עמודים 6-8
          * הגדרה- מהי בעיית משמעת.
          * סקירה תיאורטית של הגורמים לבעיות משמעת.
          * דרכים לטיפול בבעיות משמעת.
חלק ג'- הצעות מעשיות ממורות ומחברות ללימודים–.עמודים 9- 10          * התייחסות אישית עמודים 11- 12
סיכום -עמוד
1 3
ביבליוגרפיה –עמוד
1 4
 הקדמה העבודה מוגשת במסגרת הקורס " חוכמת המעשה" ועוסקת בשאלה שליוותה אותי לאורך השנה בעבודתי בפרויקט פנמיות יום והיא: " כיצד להתייחס לילד עם בעיות משמעת?". על מנת לענות על השאלה ולקבל אלו שהן תובנות הקשורות לבעיות משמעת, אדבר על מספר דברים. קודם על התפתחות השאלה לאורך השנה ומה הביא אותי לדון דווקא בשאלה הזו, אחר כך אציג את התיאוריות האישיות שלי ביחס למעמד המורה ובאמצעות הספרות הכתובה אגדיר מהי בעיית משמעת, אתן סקירה תיאורטית של הגורמים לבעיות משמעת ודרכים לטיפול בבעיות מסוג זה.
לבסוף אציג את הצעותיהן של שתי מורות ושתי חברות ללימודים המתייחסות לשאלת בעיית המשמעת שהצגתי בפניהן ומה מכל זה אני לוקחת עמי הלאה להמשך עבודתי החינוכית.
בעבודה אנסה לברר עם עצמי מדוע נושא בעיית המשמעת מעסיק אותי כל כך ומה יש בי או בילדים שמעורר את העניין. בתקווה שהעבודה תסייע לי לפקוח את העיניים ולראות את התמונה הכללית וללמוד מה עוד אפשר לעשות שלא עשיתי קודם ומה לעשות אחרת כדי להיות מורה טובה יותר.