מהם מאפייני האהבה למושא הערצה/ איידול

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5554
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

מבוא
עבודה זו באה לבחון את מאפייני האהבה למושאי הערצה, קרי איידול.
פילוסופים, משוררים וסופרים רבים הגו בשאלה מהי האהבה וכיצד ניתן להגדיר אותה. הם דנו רבות בשאלה מה מבדיל בין אהבת אמת לבין אהבת בוסר. אחד התוצרים המפורסמים של דיונים אלה היה המיתוס על הנפש התאומה: "בראשית חיו בני האדם מחוברים בזוגות, לכל ייצור היו שני ראשים, 2 לבבות ו 4 רגליים ו 4 ידיים. ושני הנפשות אהבו זו את זה אהבה גדולה ובילו את כל חייהם באושר שמימיי. אושר זה גרם להם לחטא ההיבריס וכתוצאה מכך נענשו על ידי האלים: זאוס חצה כל ייצור לשנים באמצעות חזיז הברק שלו והפריד כל איש מנפשו התאומה. ללא החצי השני, חייו של כל אדם היו מלאים כאב, וכדי להתגבר עליו הוא חיפש אחר החצי השני שלו – נפשו התאומה, על מנת שיוכל להתאחד עמה ולבלות איתה יחד." לפי מיתוס זה, המופיע ב"המשתה" של אפלטון – אהבת אמת אפשרית רק בין שתי נפשות תאומות ושאהבה אמיתית בהכרח הדדית (אברבנאל, 1992).
"מי שמשתוקק לאחר או אוהב אותו, ודאי לא היה משתוקק אליו או אוהב אותו או מחבב אותו אלמלא היה משתייך באיזה אופן שהוא אל הנאהב, או בנשמתו או באיזו תכונה או אופי או דמות של נשמתו.. " ( כתבי אפלטון) עבודתי מחולקת לשלושה חלקים כאשר בחלק א' אתן תשובות אפשריות לשאלת הנושא בעבודה שלי. אתמקד בארבעה תשובות רלוונטיות: גיבוש זהות, אובססיה, התחקות והרף חולף. בחלק ב' הערוך ניתוח תוכן באתרי מעריצים, חמישה אתרים פופולרים ופעילים:
אורנדו בלום, סלין דיון, הארי פוטר, כוכב נולד 5 וראפ והיפ הופ. אבדוק באמצעות ניתוח התוכן כיצד מאפייני האהבה באים לידי ביטויי בתגובות הגולשים כלפי מושא ההערצה שלהם.
בחלק ג' אפרט הערכת התשובות של מאפייני האהבה כפי שפורטו בחלק א' והערוך דיון בהן תוך נקיטת דעה אישית.
לסיכום אתן תמצית של כל העבודה, מה היה, מה בדקתי ומה מצאתי.     תוכן עניינים
דף שער -.1
תוכן עניינים ..2
מבוא –.3
חלק א'- הצגת תשובות אפשריות -.4
       גיבוש זהות –…4
       אובססיה ..6
       התחקות …8
       הרף חולף 10 חלק ב'- מחקר מעשי -..11
חלק ג'- הערכת התשובות ודיון בהם ..17
       גיבוש זהות –…17
       אובססיה ..20        התחקות …22
       הרף חולף .23
סיכום –..24
ביבליוגרפיה –
5