מסחר באינטרנט - DELL

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4156

תקציר העבודה

‏יוני 08
  ניתוח חברת               על פי Dell Direct מסחר באינטרנט פרויקט סיכום תוכן עניינים
שאלה 1                      -..
עמוד 3
1 .2                                -..
עמוד 4

1 .3                                -..
עמוד 4

1 .4                                -.. עמוד 5

1 .5                                -.. עמוד 8
1 .6                                -..
עמוד 8
1 .7                                -..
עמוד 9
שאלה 2                      -.. עמוד 10 שאלה 3                      -.. עמוד 11
מקורות                        -..
עמוד 12

1 .1
הגדרה: שרשרת הערך של פורטר שרשרת הערך של חברה הינה מודל אשר פותח ע"י ע"י מייקל פורטר בשנות ה-80. פורטר מציע את מודל שרשרת הערך כאסטרטגיה ארגונית וגישה הגיונית להשגת יתרון תחרותי – יתרון שיהיה בר-קיימא להשגת רווחים עודפים על פני המתחרים בשוק כזה או אחר. יתרון תחרותי הינו פונקציה של שרשרת הערך של החברה וע"מ להשיג יתרון תחרותי זה יש צורך בנקיטה באחד משני הצעדים הבאים: הפחתת עלות באופן משמעותי או יצירת בידול מהמתחרים. היכולת של חברה להבדיל עצמה משקפת את התרומה של כל פעילות ערך לקראת מימוש צרכי הצרכן. כאמור, חברה יכולה לשפר את יתרונה התחרותי או באמצעות הורדת עלויות של כל אחד ממרכיבי שרשרת הערך או באמצעות עיצוב מחדש של שרשרת הערך. ישנם מספר מנופים כלכליים הקשורים לשרשרת הערך : רמה כלכלית, יכולת למידה, קישור בין פעילויות, קשר פנימי בין יחידות עסקיות, תזמון כניסה לשוק, מודל עלויות של החברה, מודל בידול של החברה, מיקום גיאוגרפי ועוד. יתרון הבידול יכול להיות מושג או באמצעות שינוי מרכיבי שרשרת הערך או באמצעות עיצוב מחדש של מכלול שרשרת הערך.
פורטר הגדיר את מרכיבי הבידול : דרך קבלת החלטות בארגון,  קשר בין פעילויות, תזמון, מיקום, למידה ארגונית, אינטגרציה, שיפור איכויות ועוד. רקע שוק ה-PC:
שוק ה-PC פרץ לשוק ולתודעת הציבור לראשונה בשנת 76 ע"י apple והיה לפופולארי מאוד –