עבודה פרה-סמינריונית בנושא: הומור בפרסומות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | הומור, השפעת הומור, ניהול הפרסום, פרסום, פרסומת |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 2241 |
מספר מקורות | 4 |
תקציר העבודה
תקציר:
נושא הפרסום הינו בעל חשיבות רבה להצלחת עסקים – פרסום טוב מושך לקוחות, משאיר חותם בזיכרונם גם אם אין בכוונתם לרכוש את המוצר ולעיתים קרובות אף יוצר רגש חיובי לגבי המוצר. אי לכך, מפרסמים רבים עושים שימוש בהומור בפרסומות. כיום משתמשים בהומור בפרסומת הכתובה והן בפרסומת האלקטרונית.
הומור הוא אמצעי נעים למשיכת תשומת לב, יוצר אווירה של תקשורת נוחה, לא מאיימת, ובכך עשוי לסייע בעצם למרכיב השכנוע הטמון במסר הפרסומי.
הומור הוא אחד מאסטרטגיות התקשורת השכיחות ביותר בעולם הפרסום. חוקרים מעריכים כי בין 11 ל-24 אחוזים מכלל פרסומות הטלוויזיה בארה"ב משתמשות בהומור. שימוש דומה בהומור דווח גם במחקרים בינלאומיים בנושא הומור אשר בדקו סוגי מדיה אחרים.
עבודתי זו תעסוק בשימוש בהומור בפרסומות, ותבחן האם שימוש בהומור משפיע את נכונות הצרכן לרכוש את המוצר המפורסם.
במטרה לענות על שאלת המחקר ולאמת את ההשערה השתמשתי בסקירה ספרותית (מאמרים מקצועיים מדעיים), באנגלית, מהשנים 2004 ומעלה. תוכן עניינים
מבוא
3 השערת מחקר, גישות ושיטות מחקר
4 הומור מהו?
5
שימוש בהומור בתקשורת משכנעת
6 הומור ומאפייני קהל 9
אופן השפעת ההומור
1 1
סיכום
1 3
ביבליוגרפיה
1 5