הצעת מחקר

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 12276
מספר מקורות 39

תקציר העבודה

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של מעבר "לשירות מקוון", עוצמתה של התופעה הולכת וגדלה בשוק ומוטמעת ברוב הארגונים, תופעה זו לא פסחה על חברת יוניתורס, ובשנים האחרונות אנו עדים על שינוים רבים שנעשו בקרב העובדים, בין המחלקות והסניפים השונים. כתוצאה מכך נעשו שינויים במערך כוח האדם, ובמחלקות השונות, נראה כי העובדים לא היו שותפים בקבלת ההחלטות לשינויים שנעשו, דבר שהוביל להתנגדות ומאבקים בקרב העובדים. התוצאה היתה תחלופה גבוה של עובדים שגרמה לפגיעה ברווחים: המשרד נאלץ לקלוט עובדים חדשים, תהליך מיון קבלה והכשרת עובדים הגוזלת זמן וכסף דבר שפגע ברווחיות החברה. כתוצאה מסקר פנים ארגוני של חברת יוניתורס, נמצא כי שיעור תחלופת העובדים היה גבוה מהמצופה, לדוגמא בשנת 2001 עזבו
1 2% מהעובדים ואילו בשנת 2002 עזבו 13% עובדים. בנוסף, קיימת מגמת ירידה של כמות הלקוחות בשנתיים האחרונות, לעומת שנים קודמות, מבלי לקחת בחשבון את הירידה של 5% מיתון הקיים בשוק מזה שנתיים. כלומר, בשנת 2001 היתה ירידה של 1.95% בכמות המזמינים את מוצרי החברה, ואילו בשנת 2002 היתה ירידה נוספת של 2.35% לקוחות, כאשר סך הירידה הסתכמה בכ- 4.3% בשנתיים הללו. יש לקחת בחשבון כי החברה מכרה את מוצריה לכ- 300,000 לקוחות בשנים עברו, דבר המצביע על ירידה של כ- 13,000 לקוחות בשנתיים האחרונות. 
1 .2 מטרות המחקר וחשיבותן
1 .2.1 המטרות האקדמיות- שאלות המחקר בראש ובראשונה מטרת מחקר זה הינה להרחיב את הידע התיאורטי האמפירי אודות המשתנים המוצעים למחקר. כמן כן מטרת המחקר לבדוק את הקשר בין המשתנה הבלתי תלוי למשתנה התלוי.
א. האם קיים קשר בין רמת שיתוף עובדים בקבלת החלטות לבין שביעות הרצון שלהם  בעבודה?
ג. האם קיים קשר בין גיל העובד לבין מידת שביעות רצון העובד?
ד. האם קיים קשר בין רמת ההשכלה של העובד לבין מידת שביעות רצון העובד?
ה. האם קיים הבדל בשביעות רצון בעבודה בין נשים לגברים? 
1 .2.2 חשיבות המחקר- מטרות יישומיות המטרה היישומית של המחקר הינה זיהוי הקשרים בין רמת שיתוף העובדים בקבלת החלטות הנתפסת בעיני העובד לבין רמת שביעות רצונם בעבודה, והשפעתם על הארגון, מתוך כוונה להצביע על נקודות החוזק והחולשה של הארגון, כדי לספק להנהלה כלים אשר יובילו לפתרון הבעיה העסקית שימנעו תחלופת עובדים מיותרת ופגיעה ברווחים.
במידה וימצא קשר בין שיתוף עובדים בקבלת החלטות לבין שביעות רצון, יומלצו המלצות אשר יובילו לפתרון הבעיה, יומלץ לחברה לאמץ מדיניות של שיתוף עובדים בקבלת החלטות וזאת על מנת להעלות את רמת שביעות רצונם מהעבודה שזו תסייע בידם להחדיר שינויים בארגון, כך תוכל לחזור לקדמותה ולהחזיר את נתח השוק אשר איבדה עקב השינויים.
כאמור בחברת יוניתורס התעוררה בעיה של חשש המנהלים מהמצב החדש שנוצר בחברה.
לפיכך, המטרה היישומית של מחקר זה הוא איסוף נתונים וידע שיוכל לשמש את מנהלי החברה בקבלת החלטות לגבי הפתרון האופטימלי לבעיה. במידה ולא יימצא קשר בין המשתנים, המחקר ימליץ על חלופות מחקר שונות על מנת לפתור את הבעיה העסקית.