ניהול בינלאומי על נוקייה ונייקי ציון A

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 9030
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

עבודה אישית במודול: ניהול בינלאומי 2072
העבודה מוגשת כחלק מן הדרישות לתואר ראשון במנהל עסקים תקציר מנהלים העולם נתפס כיום כשוק בינלאומי גדול הפותח נתיבי הזדמנויות בתחומים שונים. גלובליזציה מעודדת יצירת קשרי גומלין חוצי גבולות ולאום ובעולם מתרבה התופעה של חברות רב לאומיות, הנשלטות ע"י הנהלה ראשית אחת ופעילותיהן מתפרסות במדינות רבות. החברות הללו נוקטות בגישה גלובלית ביחס לשווקים זרים ומשתמשות במאגר משאבים משותף וחזון אסטרטגי משותף.
מגמה זו יוצרת עבודה בתנאים של מורכבות וכדי להתמודד עם מורכבות זו על המנהלים להיות מודעים להבדלים הקיימים בתחומים של תרבות, דפוסי ניהול ,ניהול משאבי אנוש ועוד. קיים מעבר מניהול משווה לניהול בינלאומי, המתאים לכל אזור בכל ארץ את האסטרטגיה המתאימה.
בעבודה יוצגו ארצות הברית ופינלנד , מדינות משני גושי סחר שונים. ייבחנו היכולות והקשים הצפויים מקיום של פעילות עסקית של כל אחת מהמדינות במדינה האחרת. ראשית תוצג סקירה קצרה על שתי המדינות ואפיונן בהיבט הפוליטי, הכלכלי, החברתי והטכנולוגי. בהמשך יושוו המדינות בהתאם למדדים שונים: מאפיינים תרבותיים, שיטות ניהול ואופן קבלת החלטות, מו"מ בינלאומי, ניהול משאבי אנוש והיבטים אסטרטגיים.
תוכן עניינים
מספר עמוד שם הסעיף
1
4 מבוא
2
5
הצגת שתי החברות בפרוייקט
3 7
הצגת שתי המדינות בפרוייקט ( על ידי ניתוח PESTEL )
4
1 4
הצגת נושאים לבחינה – תרבות עסקית, משא ומתן, אתיקה 5
1 8
החברות המוצגות בסקטור העסקי המקומי שלהן
6
2 0 ניתוח SWOT של שתי החברות הנבחרות 7
2 4
שיתופי פעולה אסטרטגיים – תיאוריה
8
2 7
אסטרטגיית שיתוף הפעולה הנבחרת לשתי החברות 9
2 8
הצעות לשיתופי פעולה
1 0
2 9
ניתוח TOWS לשתי החברות הנבחרות
1 1
3 0 סיכום ומסקנות
1 2
3 1
ביבליוגרפיה
1 3
3 2
נספחים    מבוא
עבודה זו עוסקת בבחינת ההיבטים השונים של תופעת הגלובליזציה המתפתחת וגוברת ברחבי העולם, תוך ניתוח הגורמים העשויים להשפיע על מידת ההצלחה של מדינה או חברה מסוימת עם כניסתה לתחומי מדינה זרה, בכדי לשווק את מוצריה או שירותיה.
עבודה זו בחנה את המדינות ארצות הברית ופינלנד.
נבחנו היבטי כלכלה ומסחר, תרבות, ניהול, אסטרטגיות משאבי אנוש וניהול משא ומתן, על מנת להבחין בין המדינות בתחומים אלה ולהדגיש את הצורך בהכנה מוקדמת ובהבנת הצד השני בטרם שיתוף הפעולה המתאפשר בעקבות הגלובליזציה.
ניתוח ההיבטים הנ"ל סייע בהוספת ידע על כל אחת מהמדינות שנבחנו וסייע בגיבוש דרכים להצלחה בעת ביצוע מיזם, שותפות או פתיחת סניף של חברה רב לאומית במדינות אלו.