שורשיה סיבותיהשל מלחמת טרויה ולסיפורים הקשורים בה איך באו לידי ביטוי באמנות הקולנוע דרך ניתוח שלושה סרטים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7534
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

בעבודה זו ברצוני להתייחס ולהתמקד בסיפור מלחמת טרויה, שורשיה סיבותיה ולסיפורים הקשורים בה איך באו לידי ביטוי באמנות הקולנוע דרך ניתוח שלושת הסרטים שבחרתי ולהתמקד בהם תוך התייחסות לדמויות השונות ולאירועים השונים ולעלילה של כל סרט וסרט. מה מודגש בכל סרט על מנת להגיע למסקנה מהי מטרותיו של המפיק מאחורי כל סרט ולמה הוא ניסה לחדור ולאיזה השלכה הוא ניסה להגיע? כל זה אבדוק ואתייחס אליו דרך הפרקים השונים:
  בפרק הראשון, אנתח כל סרט וסרט עם התייחסות לאספקטים הקולנועיים: לאופן הצילום פס הקול והשתלשלות האירועים השונים בכל קטע וקטע.
בפרק השני, אנתח את הדמויות השונות שהופיעו בסרטים. מי היו לפי המיתולוגיה היוונית? מהו תפק'דן? ואיך הוצגו בסרטים? מי הייתה הדמות העיקרית ומי השולית ומי בא על חשבון מי תוך הדגשה על העניין של בחירת הבמאי מה הוא רצה שנבין מהעלילה?.
בפרק השלישי, אתיחס לסיפורים הקשורים במלחמת טרויה איך הם הופיעו בשלושת הסרטים? איך הוצגו? האם היו כפופים או נאמנים לסיפור המוזכר במיתולוגיה היוונית?
מה נשמט מהם או איך שינה אותם הבמאי על מנת שיתאימו לעלילת הסרט?
ובסיכום תוך התגבשות של התמונה הסופית שקיבלנו וממה שנשאר חרוט בנו מכל סרט וסרט נצליח להבין את הנקודה הספיציבית והמסר שרצה להעביר לנו הבמאי של כל סרט.