ניהול השיווק חברת פרייסליין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4840
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תוכן עניינים
 עמוד הארגון וסביבתו תמצית מנהלים
1 רקע
ועובדות    2
מטרות  החברה
3 היעדים האסטרטגים
3 ניתוח סביבת המקרו עפ"י מודל  פורטר
4 ניתוח עפ"י מודל  SWOT 5
מטריצת ANSOFF
6 ניתוח האסטרטגיות השיווקיות הגדרת הבעיה השיווקית      6     הצגה והשוואת החלופות 7
הערכת החלופות
1 0 בחירת החלופה המועדפת
1 0 ביבליוגרפיה
1 1
תמצית מנהלים Priceline.com (להלן:"החברה", PL”) הינה חברה ידועה בתחום המסחר באינטרנט, הוקמה באפריל 98 על ידי ג'י וולקר, השרות הראשון שספקה החברה היה מכירת כרטיסי טיסה.
ייחודה של החברה הינו המכניזם החדשני שיצרה. Pl הפכה את המערכת השיווק הקונבנציונאלית על ראשה, קבעה את המודל השיווקי "name your own price”.
במערכת המסחר המקובלת מוכר מפרסם פרטי מכירה בשוק במחיר מוסכם והקונה בוחר לרכוש או מוותר. Pl הפכה את המודל – המוכר הוא אשר מחליט למכור את הפריט המבוקש במחיר שקבע הלקוח, או מוותר.  בשונה מחברות אחרות שספקו מוצרים באינטרנט ולכן התמקדו בפרסומות באינטרנט, החברה התמקדה יותר באמצעי התקשורת המסורתיים, עיתונות רדיו וכד', פרסום שיגיע גם לגולשי האינטרנט וגם לאלה שאינם. החברה השתמשה בדמות ידועה , סלבריטי, וויליאם שטנר הידוע כקפטן ג'ימס טיבריוס ממלחמת הכוכבים. השרות החדשני  שהחברה יצרה ואמצעי הפרסום תוך שימוש בשטנר הביאו את התוצאה הנדרשת. קצב הצמיחה של החברה היה גבוה, בשנת 1999 מחזור המכירות של החברה הסתכם לכ- 482 מליון דולר (לעומת כ-36 מליון דולר בשנת 1998)  ומחקרים קבעו כי האתר הינו האתר השני המוכר ביותר מכל אתרי המסחר ברשת (אחרי אמזון). ג'י וולקר ראה במודל השיווקי הזדמנות והחליט להרחיב את הפעילות למאות ואפילו לאלפי מוצרים נוספים. החברה הרחיבה את המותג, את המודל השיווקי לקטגוריות נוספות-מכוניות חדשות, חדרי מלון, מימון ובסוף שנת 99 חתמה על הסכמים עם חברות אשר יספקו תמיכה לשירותי השכרת רכבים ושיחות טלפון בינלאומיות. בנוסף החברה מתכננת להיכנס לתחום מכירת המזון והיעד הנו להרחיב את המודל לאלפי קטגוריות נוספות. לחברה מתחרות רבות וכארגון וירטואלי חסם הכניסה נמוך, לכן על מנת לשרוד, החברה נצלה את המותג הידוע והמודל השיווקי הייחודי והרחיבה את מגוון המוצרים. למרות ששם החברה הפך ל-"internet megabrand”, האתר של החברה המתחרה בתחום הנסיעות, אקספדיה היה בעל כניסות רב יותר. למרות הצלחת החברה יש אשר ראו במסחר המובל על ידי הלקוח כגימיק שיווקי יותר מאשר מהפיכה מאחר ולאור העובדה כי  החברה לא מפרסמת את המחירים של כרטיסי הטיסה יתכן והלקוח משלם יותר מהמחיר שהספק היה דורש וכמו כן מתעורר ספק אם אפשר להרחיב את המותג גם למוצרים אחרים, מלבד המוצרים המתכלים כמו כרטיסי טיסה, חדרים פנויים בבתי מלון וכד'. השאלות שעומדת בפני החברה היא האם נכנסה עד כה לנישות נכונות, האם להרחיב את הפעילות ולאילו תחומים עליה להתרחב על מנת לשמור על מעמדה בשוק התחרותי, באיזה דרך לבצע את ההתרחבות, לאיזה קהל יעד לפנות ובאילו אמצעי חשיפה להשתמש.   האסטרטגיות שנבדקו: 1. הרחבת מותג בארה"ב ,
2 . שכלול האתר-הוספת מידע ואפשרויות קניה, 3. התמקדות והרחבת תחומים מסויימים בלבד
4 . התמקדות והרחבת תחומים מסויימים וכניסה לשווקים חדשים, 5. שילוב של חלופה 2
ו-4. לאחר שבחנו את החלופות, לדעתנו החלופה העדיפה ביותר עבור החברה הינה האסטרטגיה המוצעת בחלופה 5. על מנת לעמוד בתחרות, החברה חייבת לנקוט באסטרטגיה שתאפשר צמיחה לטווח ארוך אחרת לא תוכל לשרוד. באסטרטגיה זו תפעל החברה ב-3 מימדים: א. על מנת להגדיל את נתח השוק של החברה, החברה תספק את אותו צורך המסופק על ידי מתחריה ולא מסופק על ידה, זהו הצורך של הצרכן במידע במוצרים מסויימים ובנוסף תשלב שיטות מכירה נוספות, אשר חלקן מקובלות באתרים אחרים. ב. הרחבת קו המוצרים- הרחבת קו המוצרים תוך בחינת התאמתם למכירה באינטרנט בכלל ובאתר עצמו בפרט. החברה צריכה להתמקד בתחומים בהם יש לה יתרון תחרותי ולחזק את יתרונה באמצעות מיזמים עם חברות בתחום. ג. חדירה לשווקים חדשים-ניצול פוטנציאל הצמיחה הקיים בשווקים חדשים, מחוץ לארה"ב. שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות בתחום המלונאות והתעופה יחזק את מעמדה ויתרונה היחסי גם בארה"ב.
העבודה ללא ביבליוגרפיה