ניהול השיווק TIVO

תקציר העבודה

החברה הוק תוכן עניינים
הארגון וסביבתו תמצית מנהלים -עמוד
2 רקע
ועובדות על החברה -..עמוד
2 מטרות החברה -עמוד
3 יעדים אסטרטגיים של הארגון .עמוד 3
ניתוח סביבתי ומודל פורטר -עמוד
4 ניתוח S.W.O.T …עמוד 5
מודל ANSOF -.עמוד
6 ניתוח האסטרטגיה השיווקית הגדרת הבעיה השיווקית -..עמוד
6 הצגת החלופות השונות והשוואתן –עמוד 7
הערכת החלופות והמלצה על חלופה נבחרת –.עמוד 10 נספח-ניתוח רווח והפסד קצר תמצית מנהלים חברת Tivo העוסקת במדיה המשודרת הוקמה ע"י שני יזמים: ג'ים ברטו ומייקל רימזי באוגוסט 1997. במקור הם התכוונו לפתח רשת בייתית כוללת שתפעל דרך הטלוויזיה אך הפיילוט שבוצע הראה שדווקא האינטרנט ולא הטלוויזיה הוא הכלי האינטראקטיבי הביתי. על כן הם שינו את המודל לשליטה על הטלוויזיה בלבד ולא על כל הבית. עיקר ההשקעה והמאמץ הופנו לפיתוח הזיכרון של המכשיר. וב31 במרץ 99 החברה שווקה לראשונה ללקוחות. החברה מספקת לצרכנים את היכולת לבצע תכנון מערכת תוכניות לצפייה אופטימאלית, יכולת להקפיא תמונה חיה, היכולת להריץ אחורה בעת שידור ישיר ועוד. כמו כן החברה מאפשרת לחברות פרסום, יצרניות תוכן ורשתות טלוויזיה לקבל גישה להרגלי הצפייה של הלקוחות. החברה יצאה ראשונה לשוק עם הרעיון. מתחרים קמו לאחר כשנה. החברה הוזילה עלויות למשתמשים עם השנים, הן של החומרה והן של השירות והתמיכה.
עול יצור החומרה ניתן לחברות סוני ופנאסוניק כאשר מכירות מבוצעות או ישירות דרך אתר החברה או דרך מספר רשתות לשיווק מכשירי חשמל ואלקטרוניקה גדולות בארה"ב דוגמת סירס, בסט ביי ועוד. הדור השני של המכשיר אשר הוצג ב 2002 מאפשר (מעבר לרשום לעיל) האזנה למוסיקה, טלפונים דיגטאליים ואפשרות ל"שיחה" בין מכשירים ביתיים שונים.
השיטה שבה נמכר המוצר – ישנו מחיר על המוצר עצמו (כאשר קיימים סוגי מוצרים – black box – לפי גודל הזיכרון להקלטה וכו'), המכשיר מקנה את האפשרות להקפיא ולהריץ אחורה בעת שידור ישיר. בנוסף, אפשר להצטרף לשירות (באמצעות תשלום חודשי או שנתי או חד פעמי לכל חיי המכשיר), השירות מספק את יתר היתרונות כגון הקלטת משדר תוכניות רצוי על פי טעם אישי וכו' פרסום – סמנכ"ל השיווק והמכירות של Tivo היטיב לאפיין את החברה:
if you owned the Tivo black box and subscribed to the Tivo service, you could really control what you watched and when you watched it…".
צוות השיווק של Tivo השתמש במסע פרסום אגרסיבי כדי להחדיר את המסר הזה, פרסום שנעשה באמצעים המסורתיים- לרוב בטלוויזיה ובפרסומות אשר הוגדרו כאטרקטיביות מבחינת יצירת עניין.
בינואר 2004 החברה רכשה את חברת Strange berry   בתחום הפס הרחב.
העבודה ללא ביבליוגרפיה