ניהול השיווק חברת פרייסליין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4118
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תוכן עניינים
הארגון וסביבתו תמצית מנהלים -עמוד
2 רקע ועובדות על החברה -..עמוד 3
מטרות החברה -עמוד
3 יעדים אסטרטגיים של הארגון .עמוד 4
ניתוח סביבתי ומודל פורטר -עמוד 4
ניתוח S.W.O.T …עמוד 5
מודל ANSOF -.עמוד 7
ניתוח האסטרטגיה השיווקית הגדרת הבעיה השיווקית -..עמוד
8 הצגת החלופות השונות והשוואתן –עמוד 8
הערכת החלופות והמלצה על חלופה נבחרת –.עמוד 11
תמצית מנהלים חברת Priceline אשר הוקמה באפריל 98 על ידי ג'י וולקר הנה חברה ידועה בתחום המסחר באינטרנט, הנותנת שירותי מכירה מקוונים וחדשניים. השירות הראשון שספקה החברה היה מכירת כרטיסי טיסה, היום היא מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות רכישה דרך האתר. ייחודה וחדשנותה של החברה הוא שינוי מערכת השיווק הקונבנציונאלית באופן מובהק כאשר קבעה את המודל השיווקי "name your own price”. (בניגוד למערכת המסחר המקובלת בה מוכר מפרסם פרטי מכירה בשוק במחיר מוסכם והקונה בוחר אם לרכוש או לא). החברה  נוקטת בשיטת פרסום שונה מחברות אחרות המספקות מוצרים באינטרנט: בעוד שהאחרות התמקדו בפרסום באינטרנט ע"י קישור לאתרים אחרים או פרסום מכרזים עם או בלי מחיר מינימום, Priceline התמקדה גם באמצעי התקשורת המסורתיים:
עיתונות רדיו וכד'- פרסום שיגיע גם לגולשי האינטרנט וגם לאלה שאינם. השירות החדשני שהחברה יצרה ,אמצעי הפרסום תוך שימוש בוויליאם שטנר הסלבריטי מסדרת המד"ב "מלחמת הכוכבים" נתן מעין גושפנקה לאופי המקדם והעתידני של החברה והביאו לקצב צמיחה גבוה. בשנת 1999 מחזור המכירות של החברה הסתכם בכ- 482 מיליון דולר (לעומת כ-36 מיליון דולר בשנת 1998). ומחקרים קבעו כי האתר הנו האתר השני המוכר ביותר מכל אתרי המסחר ברשת (אחרי אמזון). ג'י וולקר ראה במודל השיווקי הזדמנות והחליט להרחיב את הפעילות למאות ואפילו לאלפי מוצרים נוספים. החברה הרחיבה את המותג, את המודל השיווקי לקטגוריות נוספות: מכוניות חדשות, חדרי מלון, מימון ומשכנתאות לבתים, שירותי מידע על ערים גדולות ובסוף שנת 99 חתמה על הסכמים עם חברות אשר יספקו תמיכה לשירותי השכרת רכבים ושיחות טלפון בינלאומיות. בנוסף החברה מתכננת להיכנס אך טרם עשתה זאת, לתחום מכירת המזון והיעד הנו להרחיב את המודל לקטגוריות נוספות. למרות הצלחת החברה, יש אשר ראו במסחר המובל על ידי הלקוח כגימיק שיווקי יותר מאשר מהפיכה לאור העובדה כי  החברה לא מפרסמת את המחירים יתכן והלקוח משלם יותר מהמחיר שהספק היה דורש. כמו כן מתעורר ספק אם אפשר להרחיב את השירות גם למוצרים אחרים, מלבד המוצרים המתכלים כמו כרטיסי טיסה, חדרים פנויים בבתי מלון וכד'. החברה מאפשרת שירותים דרך האתר שלה גם באנגליה וגם באסיה אך שם מתמקדת במוצרים : רכב, טיסה, וחבילות נופש.
השאלות שעומדות הן: האם נכנסה עד כה לנישות נכונות, האם להרחיב את הפעילות ולאילו תחומים עליה להתרחב על מנת לשמור על מעמדה בשוק התחרותי, באיזה דרך לבצע את ההתרחבות, לאיזה קהל יעד לפנות ובאילו אמצעי חשיפה להשתמש. האסטרטגיות שנבדקו היו:
1.      הרחבת מותג בארה"ב
2 .      שכלול האתר-הוספת מידע ואפשרויות קניה לתחומי מסחר נוספים.
3.      התמקדות והרחבת תחומים מסוימים בלבד.
4.      התמקדות והרחבת תחומים מסוימים וכניסה לשווקים חדשים.
5.      שילוב של חלופות 2 ו-4. לדעתנו ככלל, החברה שגתה בכך שלא טיפחה את המוצר כחדשני. נכון שיש חברות למסחר באינטרנט אך אף אחת מהן לא מציעה את שיטת התמחור של חברה זו. כדי לעמוד בתחרות, החברה חייבת לנקוט באסטרטגיה שתאפשר צמיחה לטווח ארוך. באסטרטגיה זו תפעל החברה ב-3 ממדים: ·        הגדלת נתח השוק של החברה- תספק את הצורך של הצרכן במידע במוצרים מסוימים ובנוסף תשלב שיטות מכירה נוספות, אשר חלקן מקובלות באתרים אחרים.
·        הרחבת קו המוצרים- הרחבת קו המוצרים תוך בחינת התאמתם למכירה באינטרנט בכלל ובאתר עצמו בפרט.
·        חדירה לשווקים חדשים-ניצול פוטנציאל הצמיחה הקיים בשווקים חדשים, מחוץ לארה"ב.
שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות בתחום המלונאות והתעופה יחזק את מעמדה ויתרונה היחסי גם בארה"ב.
העבודה ללא ביבליוגרפיה