פרו"ס:דימוי האישה בפרסומות בעיתוני נשים?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1633
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

עבודה זו בוחנת את ייצוגן של נשים בפרסומות המיועדות לנשים.
 בעולם המודרני קיימת הנחה כי שימוש בנשים לפרסומות הינו מיני ופוגעני עבור נשים. בוצע ניתוח לפרסומות שהוצגו בעיתוני נשים ב2007.
ניתן היה לראות כי מצד אחד דימויים איתם נשים יכולות להזדהות ומצד שני ניתן היה לראות גם התייחסות לאשה כאל חפץ ואפילו עד גבול הפורנוגרפיה גם כאשר הפרסומות מיועדות בעיקר לנשים.
מבוא:
בעבודה זו בכוונתי לבחון מהו דימוי האישה בפרסומות מודפסות לשפתונים בעיתוני נשים. בעולם המודרני קיימת הנחה כי שימוש בנשים לפרסומות הינו מיני ופוגעני עבור נשים. ברצוני לבחון האם בפרסומות המיועדות לנשים קיימים דימויים שונים שאינם פוגעים בנשים אלא מחזקים אותם.
בחלקה הראשון של העבודה  אציג סקירת ספרות רלוונטית לנושא, מאמרים אשר עוסקים בנושא פרסומות ונשיות. לאחר מכן אציג את שאלה המחקר ושיטת המחקר אשר בחרתי להשתמש בהם, לאחר מכן אציג ניתוח של 3 פרסומות מודפסות אשר הודפסו בעיתון לאשה במאי 2007. ולבסוף אציג דיון ומסקנות.
  סקירת ספרות:
בארת (1977)במאמרו מציג מושגים המשמשים לניתוח טקסטים ומראה כיצד דימוי חזותי המכיל בתוכו מסר חזותי ומסר מילולי יוצר תמונת עולם אידיאולוגית באופן שתוחם את המשמעות והופך אותה למשמעות מועדפת.
בפרסומות  הטקסט קצר ומחייב ללכת על בטוח ולהתבסס על ערכים ודימויים שקל לזהות אותם באופן מיידי…
העבודה ללא ביבליוגרפיה