עבודה אישית במודול: מימון וקבלת החלטות –2061 ציון A

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5451
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תאריך              :  5/2008
קורס : מימון וקבלת החלטות – 2061
תקציר מנהלים חקר מקרה זה עוסק באתגרים של צמיחה, מגוון מוצרים ומיקור ורכש של סחורות אשר מרביתן מיועדות למכירה ללקוח הסופי.המקרה עוסק בחברת  DERWENTSIDE PLC אשר מפעילה  מספר מרכזי גינון באזור מסוים בבריטניה מאז שנות ה 80 .
כיום ישנם שישה מרכזי גינון הפרוסים על פני 200 מיילים רבועים. כל אחד מהאתרים מכסה שטח גדול של 80 אקר ופועל כיחידה כלכלית עצמאית. מר סמית הוא הבעלים .
בחקר המקרה הוצגו נתונים מדאיגים אשר מצביעים על חוסר במיכון (מלגזות) ,חוסר במערכות בקרת מלאי ובנהלים ברורים .בולטות  במיוחד הן שיטות הניהול הריכוזיות (ברכש) של מר סמית , הכוחניות כלפי ספקים מדיניות החברה שאר מביאה לניצול של העובדים.
לפני היוזמה החדשה שעומדת על הפרק ובלי שום קשר אליה הייתי בהחלט ממליץ למר סמית ומנהליו להתחיל להכניס קצת מודרניזציה לחנויות ,לקבוע נהלים ,להכשיר את המנהלים  ,לשפר  את תנאי העובדים ולבוא לקראת הספקים.
היוזמה- התקני אבטחה.
החברה כאמור ,גדלה בקצב מהיר וכיום היא מעוניינת לבצע תוכנית השקעות אשר תכניס את החברה לתחום של מכירת התקני אבטחה אלקטרוניים, במיוחד למרכזי גינון. חקר שוק הראה שהביקוש להתקן שכזה ימשיך בחמש השנים הקרובות.
ההשקעה ביוזמה כזו עומדת על 4500 אלף ליש"ט.
לאור היוזמה נתבקשתי להמליץ האם כדאי להשקיע ובמידה וכן להמליץ על דרכי המימון .
לצורך כך חישבתי את התקבולים,בניתי תזרים מזומנים עתידי ,קרי הרווח הנקי העתידי הצפוי בכל שנה  . (התקבולים  עברו היוון לערכים של היום )לאחר שיצרתי תזרים מזומנים עתידי חיובי מצאתי את הענ"נ והשת"פ.לשמחתי הענ"נ הוא חיובי (1706 אלף ליש"ט) והשת"פ גבוה מעלות ההון (כ 31.08 % ) .לאור הממצאים האלו המלצתי  להמשיך ביוזמה.לגבי המימון  אני ממליץ על 50% מימון מהון בעלים ו 50% מהלוואות.את ההלוואות אני ממליץ לחלק 750 אלף ליש"ט מהבנק ואת היתרה 1500 אלף ליש"ט בהנפקת אג"ח לתקופה של 5-10 שנים.
תוכן העניינים
תקציר מנהלים. 2
1 .      כדאיות השקעה. 4
1 .   שיטות שונות להארכת השקעות ,יתרונות וחסרונות. 4
2 .   תזרים המזומנים לאחר שיקולי מס , עליית מחירים ,פחת ,אינפלציה וריבית . 7
3 .   ניתוח NPV – ערך נוכחי נקי וניתוח IRR – שיעור תשואה נקי 9
4 .   ניתוח לפי חישוב תקופת ההחזר.(מהוונת) 10 5.   המלצות ומסקנות לכדאיות ההשקעה . 10
2 .      גורמים נוספים אשר יכולים להשפיע על הערכת ההשקעה. 11
1 .   גורמים פיננסיים. 11
3 .   גורמים לא פיננסיים. 14
3 .      דרכי גיוס ההון 17
1 .   הון בעלים והנפקת זכויות , יתרונות וחסרונות. 17
2 .   הלוואה מהבנק , יתרונות וחסרונות. 18
3 .   ניירות ערך הניתנים להמרה ואג"ח המרה . 18
4 .   מניות בכורה . 19
5.   המלצה ,הדרך הטובה ביותר לגייס. 19
סיכום ומסקנות. 21
ביבליוגרפיה. 22
 
1 .   כדאיות השקעה  לאחר שאיתרנו מספר השקעות פוטנציאליות ,קרי השקעה אשר תניב מזומנים בעתיד עבור הפירמה,נרצה לבחור מתוכן את ההשקעה הכדאית ביותר,לצורך כך  יש להעריך  את תזרים המזומנים העתידי הצפוי מכל השקעה ,תזרים אשר עליו נתבסס בהארכת הכדאיות . הארכת תזרים המזומנים מתבססת על עיתוי התקבולים והתשלומים ,הערכה זו הינה סובייקטיבית מאחר וישנם מספר גורמים פיננסיים ולא פיננסיים אשר לא ניתן להאריך את השפעתם במדויק והם בהחלט יכולים להשפיע ולשנות את הערכה.
היוון –  השימוש במושג מתכוון לערך הנוכחי שהוא הערך בהווה של השקעה עתידית .