פיתוח מיומנויות עסקיות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3945
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

במסגרת הקורס בפיתוח מיומנויות עסקיות נתבקשנו לכתוב עבודה שכוללת ניתוח אישי.
ניתוח אישי אמור לעזור לנו להתקדם במהלך הלימודים לתואר. קודם כל הצבתי לעצמי מטרה: לסיים את התואר ראשון עם הישגים מעל הממוצע ביחס לכיתה.  ניתוח אישי כולל בתוכו בניית מודל SWOT לניתוח חזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים. מודל SWOT האישי שלי הוא עתיר חזקות ביחס לחולשות. חזקות עיקריות שלי הן: כושר מנהיגות, דינאמיות, נמרצות, כושר ביצוע גבוה, מהירות החלטה, כישורי תקשורת, יכולת ריכוז גבוהה. לעומת זאת חולשות עיקריות שלי הן: חוסר סבלנות, חוסר עניין בקורסים שלא מעניינים אותי וחוסר ארגון בזמן. בהמשך אני אתמקד בחולשות האלה על מנת לבנות יעדים לשיפור. כמו כן על סמך מודל SWOT ראיתי שאני נמצא בסביבה שהיא עתירת איומים ביחס להזדמנויות.
האיומים העיקריים בסביבה שלי הם: קושי לחלק את זמן ההשקעה בצורה יעילה בין כל הקורסים עקב עומס רב, תחרותיות שמאפיינת את החיים המודרניים ואיום להישאר מאחורה, וגם איום שמשהו אחר בכיתה ישקיע יותר זמן בקורסים שלא מעניינים אותי ויקבל ציון יותר טוב. הזדמנויות שמאפיינות את הסביבה שלי הן: שימוש חכם ויעיל במשאבים העומדים לפני, יצירת קשרים חדשים עם אנשים שיכולים לעזור לי בלימודים ובתחום מקצועי בעתיד ושמירה על הקשרים הקיימים. לאחר מכן הגדרתי לעצמי יעדים: 1. לעלות את רמת העברית שלי. 2.  להרחיב את האופקים שלי באותם מקצועות ע"י שימוש באינטרנט, קריאת ספרות נוספת, עזרה של מומחים בתחום וכד'.
זהו היעד הכי קשה לביצוע בשבילי. 3. ניהול הזמן בצורה אפקטיבית על מנת לחלק את זמן ההשקעה בצורה אפקטיבית שתאפשר לי ללמוד ולהפיק מקסימום בכל קורס. לאחר מכן בניתי תוכנית פעולה להשגת יעדים. תוכנית כוללת בתוכה פרוט של כל פעולה, כלומר איך אני הולך להשיג את היעד שהצבתי לעצמי, תזמון הפעולות ונקודות בקרה, כלומר איך אני אדע שמה שאני עושה זאת דרך נכונה להשגת יעדים. בעזרת העבודה לניתוח אישי אני הולך להשיג את המטרה שהצבתי לעצמי: לסיים תואר ראשון עם הישגים מעל הממוצע. אני יודע שאצטרך לעבוד קשה, כמו כן אני יודע שעבודה קשה משתלמת. אני מאחל לעצמי בהצלחה! תוכן עניינים:
נושא                                                                                                                                                            עמוד
1 . תקציר מנהלים —
3
2 .
מבוא –.
4
3 .
פרק 1: סקירה כללית על אפקטיביות אישית -.
5
4 . פרק 2: מטרה –.
5
5. פרק 3: מודל SWOT
6
3 .1 סקירה תיאורטית –
6
3 .2 SWOT אישי –..
6
6 . פרק 4:סקירה תיאורטית על מודל SMART –
7
7. פרק 5:בניית תוכנית יעדים –
7
8 . פרק 6:בניית תוכנית פעולה –
8
9. מסקנות –
9
1 0.
סיכום -..
9
1 1.
ביבליוגרפיה –..
9
1 2.
נספחים –
10          12.1 נספח מס'1-   שאלון אישיות –
10          12.2 נספח מס'2
– מודל SWOT אישי –.
12
12.3 נספח מס' 3 – תאור השגת מטרה –..
13
12.4 נספח מס'4 –  משובים
1 4