במסגרת קורס E-Business, חדירת תוכן לאינטרנט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3034
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר חברת קוקה קולה ישראל בעלת כמה אתרי אינטרנט, אשר מחולקים לפי מגוון המוצרים והתדמית שלהם.  הארגון  מפעיל תוכניות שיווק אשר מחולקת לכמה חלקים:   קידום האתר במנועי חיפוש.
פרסום אינטראקטיבי ברשת.
Newsletter .
קידום האתר מחוץ לרשת.
מטרת העבודה היא לבחון את הדרכים ותוכניות השיווק של הארגון על מנת לשווק את אתרי הארגון. הארגון מבצע הרבה שיתופי פעולה עם ארגונים בעלי עניין משותף וקהל יעד דומה על מנת להגדיל את כמות הכניסות לאתרים הארגון, וכן לשמור על התדמית אשר הארגון ומוצריו מקרינים. הכותב הגיע למסקנה שיש לבחון גם את אופציות הפרסום בעזרת באנרים אשר הארגון משתמש באופן מועט מאוד, באתרים אשר קהל היעד שלהם מעוניין בו. יש לעשות שימוש נרחב יותר בעזרת Newsletter , ושיפור התוכן שלו. בצורת העברת תוכן בעניינים פעולות שארגון מבצע באמצעות המוצרים, כגון כפר המוזיקה או פעילויות של המוצר נביעות אשר מעוצב כמוצר של פעילות גופנית על מנת למשוך קהל נוסף לאתרי הארגון.
תוכן ענייניים תקציר – 1
תוכן ענייניים 2
מבוא 3
1 . שיווק ופרסום באינטרנט – 4
1 .1        היסטוריה — 4
1 .2        האינטרנט לכולם — 4
2 . אסטרטגיה לשיווק ופרסום – 6
2 .1 דרכים לשווק האתר 7
3 . יתרונות וחסרונות – 9
3 .1 יתרונות לארגון — 9
3 .2 חסרונות לארגון — 9
4 . שיווק ופרסום אתר חברת "קוקה קולה" 11
5. מסקנות – 12
6 . רשימת מקורות : — 13
מבוא
שוק הפרסום והשיווק  העולמי הולך ומשנה את פניו. חלקה של רשת האינטרנט בעוגת התקציב של המפרסמים גדל בקצב מסחרר. הויכוח על יעילות הפרסום באפיקים השונים ימשיך להתנהל, אולם על עובדה אחת כולם מסכימים: מדיית האינטרנט ככלי שיווקי ופרסומי נבדלת מיתר המדיות התקשורתיות ביכולת למדוד את תוצאות הקמפיין הפרסומי, כמות הנחשפים אליו והמגיבים אליו. העובדה שניתן למדוד כל ניסוי כלים פרסומי באינטרנט מובילה להקשבה אל רחשי ליבם של ההמונים. בשנים האחרונות נפוץ השימוש בפופ-אפים וסרטוני פרסומת המזנקים מכל פינה ומפריעים לגולש הממוצע בקריאת התוכן. מרבית הגולשים פיתחו אנטגוניזם שלילי כלפי החברות המפרסמות באופן פולשני זה ואף כלפי הפורטלים והאתרים השונים המציגים פרסומות פולשניות כאלו. התוצאות לא מאחרות לבוא ודי להביט בענקית המתהווה גוגל שחרטה על דגלה את מהפכת הפשטות ומציגה בתוצאות החיפוש שלה את הגרסה המודרנית של לוח המודעות:
פרסומות הקשר (Contextual Ads) – הצגת מידע פרסומי מילולי בלבד המותאם לתוכן המוצג הציפיות להמשך הצמיחה המטאורית בענף הפרסום באינטרנט נמשכות. ככל שיגברו חדירת הפס הרחב והשימוש באינטרנט לצריכת מוצרים ושירותים כך יובילו כוחות השוק לצמיחת נתח אפיק הפרסום באינטרנט ונגיסה בשיעורי החשיפה של המדיות הוותיקות יותר.  בעבודה זו הכותב יבחן את הדרכים השונות לשיווק ופרסום אתרי אינטרנט בכלל ושל חברת קוקה קולה בישראל .
זיקת הכותב לארגון – מנהל מכירות צוות הפצה.
 
1 .
שיווק ופרסום באינטרנט
1 .1   היסטוריה על מנת לבחון את התקדמות שיווק באינטרנט יש לסקור את התקדמות המסחרית של רשת האינטרנט אשר התפתחה בחמישה גלים, (Chuck martin, 1999):
גל ראשון – חברות הסתפקו בהצגת תמהיל העיסוק של הארגון כגון הצגת דוחות כספיים פרסום החברה בדיוק כמו בחוברות פרסום הארגון בדפוס.
גל שני – עולם התוכן יצר עולם חדש של מוצרים ושירותים עבור סביבת האינטרנט. חברות הציעו למכירה את מוצריהם ברשת כדוגמת  Amason.com שמכרה ספרים. חברות הציעו הצעות מחיר לחברות אחרת דרך דוא"ל, וכמובן אתר החיפוש "יאהו" שנתן מענה לחיפוש מידע מהיר.
גל שלישי – אינטראנט נכנס לתודעה של ארגונים כמערכת המקשרת בין עובדי הארגון לבין עצמם. גל רביעי – שינוי פני עסקים בא לידי ביטוי ביצירת קשר דרך רשת האינטרנט עם ספקים, מפיצים, לקוחות ושותפים עסקיים. הקשר ההדוק שנוצר בין המוכר לקונה יצר פעילות שוטפת בתוך הארגון ומחוצה לה.
גל חמישי – עסקי ה- E ייצר מיצוי אופטימאלי המפעל המרושת ועל הארגון צריך להיות מצויד במידע בזמן אמת על לקוחותיו ואת היכולת ליצור ולשנות מצורים לפי צרכי הלקוחות. השיתוף עם  ניהול המסורתי יחד עם עסקי ה – E יוצרת הרמוניה עם הצרכן המרושת וארגון המרושת.
1.2       האינטרנט לכולם "אחד מיתרונותיה של רשת האינטרנט הוא השוויון היחסי שהיא מאפשרת לעסקים וארגונים בתחילת דרכם. אם הארגון יכיר את קהל היעד, וילמד לענות על הצרכים שלו, יוכל הארגון לזכות לביקורים חוזרים ונשנים באתר, בלי קשר לשאלות של גודל וותק". (Rubin & Levinson, 1995) האינטרנט הינה זירה שיווקית ופרסומית בעלת כללי משחק שונים מעולם השיווק והפרסום המסורתיים – עולם בו אפשרויות המיקוד אינסופיות, בו ניתנת למשווק / מפרסם ההזדמנות ללקט את הלקוחות הפוטנציאליים שלו, ולחשב בדיוק כמה השקיע כל מבקר או בכל רכישה באתר על פני סוגי המדיה השונים. ארגונים רבים אשר מפרסמים בתקשורת שאינה אינטרנט, התרגלו לסמוך על תכנון המדיה של משרדי הפרסום, מתוך הנחה כי ערוצי הפרסום קבועים, כמו גם המחירים לפרסום בהם. אולם, בעולם זה בו האפשרויות רבות ומגוונות, ובו גופים שונים העוסקים בשיווק ופרסום האתר מזוויות שונות, קיימת חובה על הארגון לנצח על המקהלה ולבחור בתבונה את האפיקים בהם הוא משקיע, שכן ישנם פנים רבות למשוואה אשר ניתן להטותה לכיוונים רבים ושונים.
כל ארגון השואף להקמת עסק אינטרנטי חייב לחשוב במה אתרו יכול להיבדל מעשרות אתרים אחרים הדומים לו? מה הוא יכול להציע שלאחרים אין? כלל זה חייב להילקח בחשבון לפני הכל ללא תוכן אמיתי שקיים בו צורך, האתר יהפוך לעוד אחד מיני רבים.
סיפוק של תכנים חדשים, ניהול של קהל גולשים קבוע וייחודיות זוהי רק תחילת הדרך, האתר חייב לשדר חדשניות ומעל הכל איכות. כשמדברים על איכות אין הכוונה לאיכות התוכן שכן זהו עניין ש