מכללה למנהל מודל - אבחון וניתוח של "המסלול האקדמי המכללה למנהל"

תקציר העבודה

מכללה למנהל מודל

תקציר מנהלים העבודה בודקת, משווה ומאבחנת את דרכי הפעולה השונות בהן המכללה בוחרת לפעול מבפנים ואל מול המתחרים בסביבה העסקית שלה. לצורך כתיבת העבודה השתמשנו בחומר פרסומי על המכללה, כתבות עיתונות שונות וכן חומר מהאינטרנט על מנת להציג תמונת מצב מקיפה ככל האפשר. בנוסף השתמשנו במס' מודלים תיאורטיים לניתוח:
1. מודל SWOT – המודל הוא כלי אבחוני המסייע להנהלה להתחשב בהשפעת גורמי הסביבה על הענף ולמפות את יכולת התמודדות הארגון בהתאם לחולשותיו וחוזקותיו.

2. מודל ה"פרפר" – ע"י שימוש במרכיבים אלה במהלך בניית האסטרטגיה, הארגון יוכל לכוון את דרכו בהתאם לצרכים השונים.
* מסקנות העבודה סקירה כללית – המסלול האקדמי קיים למעלה מ-10 שנים, מדובר בארגון צעיר יחסית אך בעל ניסיון רב בבניית תוכניות לימוד וחוגים חדשים. קיימים מס' ערכים המניעים ודוחפים אותו קדימה, כמו: חדשנות, פיתוח מנהיגות – "אל תשתלב תוביל", מקצועיות רבה ע"י בחירת מרצים איכותיים ומובילים, תואר יישומי – דגש חשוב על לימוד יישומי בשטח ולא רק על לימוד תיאוריות עיוניות.

נק' חוזק עיקריות:

1. השתלבות מהירה בשוק ההשכלה – לאחר 10 שנות פעילות כמוסד אקדמי בלתי מתוקצב, ניתן לומר כי המסלול האקדמי הוא המוסד האקדמי הפרטי הגדול בישראל.

2. טכניקות לימוד – המסלול האקדמי מציע לתלמידיו שימוש מעשי ומושכל במיטב המרצים המובילים בתחומם, המגיעים משוק העבודה וברשותם ניסיון אקדמי בהוראה וניסיון מקצועי ומומחיות.
נק' חולשה עיקריות והמלצות להמשך שוק ההשכלה האקדמאית בישראל הופך להיות רווי במכללות פרטיות שצומחות כפטריות אחרי הגשם, בנוסף לכלל המוסדות הוותיקים והקיימים.

 

התחרות על כל סטודנט הופכת להיות קשה ומורכבת יותר. המסלול האקדמי סובל מנחיתות בכל הנוגע לשכר הלימוד הגבוה, הנובע מאופי המוסד שהינו בלתי מתוקצב. על מנת להפוך את החיסרון הנ"ל ליתרון תחרותי, המסלול האקדמי צריך להמשיך ולפתח תכניות לימוד ייחודיות ושונות אשר יגרמו לבידול וייחודיות אל מול המתחרים ויצדיקו את המחיר הגבוה אותו משלמים הסטודנטים, כמו כן עליו לשמור על הרמה הגבוהה והאיכותית של המרצים וסביבת הלמידה. בנוסף, פתיחת אפשרות ללימודי תואר שלישי יתרום לשדרוג יוקרתו ומעמדו של המסלול, ויתרום להגדלת מס' הסטודנטים בו, כמו גם עמידה בסטנדרטים אקדמיים מחמירים של המועצה להשכלה גבוהה אשר מתנה את קבלת התואר באישורה.
העבודה ללא ביבליוגרפיה