תכנון יחידה עסקית בתחום הדפוס הדיגיטלי

תקציר העבודה

תכנון יחידה עסקית בתחום הדפוס הדיגיטלי
2 006
תוכן עניינים
מס"ד נושא עמוד
1 .
מבוא

1
2 .
היסטוריית החברה –
2
3 .
הצגת היחידה העסקית
2
4 .
החזון העסקי –..
3
5.
הגדרת הייעוד העסקי (Mission) .
3
5.1
הגדרה עפ"י גישת מונחית מוצר .
3
5.2
הגדרה עפ"י גישת מונחית לקוח (מודל שלושת הצירים) –…
3 – 4
6 .
גישת התובענים (בעלי העניין) –
4 – 6

6 .1
זיהוי ניגודי אינטרסים קיימים / עתידים להתפתח –
6 – 7

6 .2
קביעת סולם קדימויות להשבעת רצון בעלי העניין -.
7
7.
ניתוח סביבה חיצונית רחוקה (סביבת המאקרו) —
8 – 9
8 .
ניתוח סביבה חיצונית קרובה –
9

8 .1
מודל הקבוצות האסטרטגיות –
9

8 .2
מודל חמשת הכוחות של פורטר ..
10 – 11

8 .3
מודל מחזור חיי הענף .
11 – 12
9.
ניתוח סביבה פנימית של הפירמה
12
9.1
ניתוח יחסים פיננסים (לאורך 4 שנים) -…
12 – 15
9.2
בחינת מכלול משאבי הפירמה (מוחשיים ובלתי מוחשיים) —
15 – 16
9.3
בחינת יכולות הפירמה (מודל שרשרת הערך המוסף) …
16 – 17
9.4
ניתוח תרבות ארגונית של הפירמה (מודל שבעה מימדים) –.
18 – 20 9.5
סוג המבנה הארגוני (יתרונות וחסרונות) –
20 נספחים –
21 – 29
 תקציר מנהלים דפוס אופסט עמנואל בע"מ נוסד בשנת 1971 בתל אביב, ע"י עמנואל ענו, בוגר בית הספר לדפוס בשנים 1960-1963. בית הדפוס הנחשב בין הגדולים בתל אביב מתמחה בהדפסות על נייר וקרטון מגודל A-3 ועד גיליון 100*70. מגוון המכונות והמחלקות הרחב מאפשר למפעל לעמוד בלוחות זמנים ובאיכות גבוהה לעבודות קטנות כגדולות.
 הסביבה העסקית בענף הדפוס מאד דינאמית ומערכות הדפוס הדיגיטאלי הן חוד החנית בפריצה קדימה של הענף כולו. מספר מפעלי הדפוס אשר מצטיידים במערכות אלה נמצא בעלייה מתמדת והוא מעיד על השינוי שעובר הענף כולו.הדרישה הגוברת לרמת מוצרים גבוהה הכתיבה שיפור בתהליכי ההפקה,שינוי שהביא בסופו של דבר לדרישות ביצועים איכותיים יותר.
המתחרים העיקריים של דפוס עמנואל נמצאים כמוהו באזור גוש דן שבו מתמקדת רוב הפעילות העסקית של הדפוס.
כיום החברה משרתת נאמנה למעלה מ- 100,000 לקוחות תוך מתן דגש לאיכויות המוצר, חדשנות ושירות אדיב ומסור.
החברה מורכבת ממחלקות רבות כאשר כל מחלקה אחראית על תחום מסוים בתהליך ההדפסה מהן: מחלקת הכריכייה, מחלקת הדפוס הדיגיטאלי וכו'.
נוסף, החברה מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של מוצרים תודות לטכנולוגיות הקיימות בפירמה מהם: אלמינציה, כריכייה, עבודות בהדפסה דיגיטאלית וכו'.
מטרתנו בעבודה זו הינה  לבחון את סביבותיה של היחידה העסקית הדיגיטאלית, זיהוי בעלי העניין ובחינת הקונפליקטים הקיימים והעלולים להתעורר כלהלן:
א. בחינת הסביבה החיצונית הרחוקה – בחינת איומים והזדמנויות הנשקפים מתתי סביבה                                                                  רלוונטיים לענף.
ב. בחינת הסביבה החיצונית הקרובה – זיהוי קבוצות אסטרטגיות, זיהוי הכוחות הסובבים את                                                                הפירמה ובחינת חיי הענף.
ג. ניתוח הסביבה הפנימית – ניתוח היחסים הפיננסיים, בחינת משאבי הפירמה, בחינת יכולות                                               הפירמה, התרבות הארגונית ומבנה הארגון.
לאחר סקירה רחבה של הגורמים שצוינו לעיל, מצאנו כי היחידה העסקית הדיגיטאלית נמצאת בשלב צמיחה וצוברת תאוצה מיום ליום תוך שמצבה הפיננסי שלה ושל הפירמה כולה הינו יציב.
נוסף, הפירמה שומרת על איתנות פיננסית ושרויה בהלוואות רבות אך ללא כל חשש לפירעון.
יחד עם זאת, המלצותינו לפירמה וליחידה העסקית הינן:
א. השקעה אינטנסיבית בשיווק תוך מתן דגש על איכויות המוצר וחדשנות המוצרים.
ב. השקעה בכ"א תוך ביצוע הסברות לעובדים בנושאי חשיבות שיתוף הפעולה בין המחלקות.
ג. הקטנת המנוף הפיננסי.
העבודה ללא ביבליוגרפיה