האם יש לקבוע שכר מקסימום בישראל ?

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4852
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

" האם יש לקבוע שכר מקסימום בישראל?
" עבודה סמינריונית יולי 2008
תוכן העניינים
·     מבוא
·     שאלת המחקר ·     השערת המחקר ·     פערי השכר בישראל ·     שכר מקסימום ·     דיון בשאלת המחקר ·     סיכום ·     ביבליוגרפיה ·     נספח: הצעות חוק להקטנת פערי שכר במשק ·     מבוא
·     רבים בציבור מתרגזים לעתים כאשר שומעים על תנאי השכר המפליגים להם זוכים מנהלים בכירים בחברות ישראליות. תגמולי המנהלים נקבעים על-ידי דירקטוריון החברה, אשר נסמך על המלצה של ועדת שכר שמינה לשם כך. התגמולים כוללים מספר מרכיבים לרבות: שכר, בונוס תלוי ביצועים, אופציות הניתנות בהתאם לביצועים או אופציות על מניות ותוכניות פנסיה. ההחלטה בדבר אופן השילוב בין מרכיבים אלו תלויה במספר משתנים, בהם המגזר בו עוסקת החברה, האסטרטגיה והתרבות של החברה, ציפיות בעלי המניות, חוקי החברה, חוקי מס הכנסה וסטנדרטים חשבונאיים (מרכז המחקר והמידע של הכנסת, 2006).
השאלה הנשאלת תמיד במקרים אלו היא "מדוע משלמים למנהלים אלו שכר כה גבוה?
"  "האם נכון כי מנהל בכיר ירוויח פי כמה מעובדיו ?" בהקשר לכך, ראוי לציין, שמנכ"ל של חברה בישראל, על-פי מחקר של חברת BDI, מרוויח בממוצע פי 37.8 מהשכר הממוצע (אביב, 2006).  התשובה הנפוצה ביותר להצדקת תשלומים אלו היא כי מדובר במנהלים מצליחים ביותר המזניקים את רווחי החברות שבניהולם, ושכרם בהתאם לכך.
·     ·     שאלת המחקר ·     שאלת המחקר בעבודה זאת היא " האם יש לקבוע שכר מקסימום בישראל?
" ·     השערת המחקר ·     השערת המחקר בעבודה זאת היא כי לא מעשי ליישם בישראל חקיקה בנושא שכר מקסימום.