ההיבטים המוסריים של שיווק משחקי מחשב אלימים לילדים ובני נוער

תקציר העבודה

ההיבטים המוסריים של שיווק משחקי מחשב אלימים לילדים ובני נוער עבודה סמינריונית אפריל 2008
תוכן העניינים
מבוא
שיטה אלימות בקרב ילדים ובני נוער – רקע עובדתי לעבודה השפעת משחקי וידאו ומחשב המאופיינים כ"אלימים" על  אלימות בקרב ילדים ובני נוער – רקע עובדתי לעבודה ולדילמות המוסריות הדילמות המוסריות וניתוחן מהן דרכים מוסריות לשיווק ופרסום לילדים ובני נוער?
האם מוסרי לייצר ולשווק משחקי וידאו ומחשב אלימים לילדים ובני נוער?
סיכום ביבליוגרפיה מבוא
עבודה זאת עוסקת בנושא שיווק משחקי וידאו ומחשב אלימים לילדים ובני נוער.
העבודה עוסקת באחריותם המוסרית של היצרנים והמשווקים לתוצאות האפשריות של מעשיהם, כולל:
השפעה על יציבותם הנפשית של הילדים והנערים המשחקים התנהגות אלימה ותוקפנית של הילדים והנערים המשחקים מנגד, עומדת זכותם של המשווקים, במסגרת חופש עקרונות הביטוי וחופש העיסוק.
נושא זה כולל שאלות חשובות של אתיקה בעסקים הקשורות לאחריות מוסרית של משווקי מוצרים לילדים, בגין השלכות השימוש במוצריהם. זהו נושא אתי כיוון שהוא חורג מההגבלות הקבועות בחוק בגין חבות היצרן לבטיחות מוצריו. השאלות מתייחסות להיבט נרחב של "בטיחות השימוש במוצר" וכוללות גם השפעות חינוכיות ופסיכולוגיות.
שאלת המחקר בעבודה זאת היא "האם מוסרי לייצר ולשווק משחקי וידאו ומחשב אלימים לילדים ובני נוער ?"