מיומנויות עסקיות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2502
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

                                                שלוחת חיפה                    בית הספר למוסמכים במנהל עסקים                               קורס: פיתוח מיומנויות עסקיות                                         מטלה אישית                                                                            תאריך הגשה :
13.2.2006
מבוא
מרכיב חשוב בהשגת הצלחה בחיים העסקיים והאישים הינו להגדיר לעצמך יעדים אותם אתה שואף להשיג, הם משקפים את מה שחשוב לך, מה אתה רוצה להיות, לעשות או להשיג בחיים.
הצבת יעד מתחילה בחלום, שאיפה להשיג משהו שאתה רוצה. התכנון הוא מפת הדרכים המובילה אותך ליעד שקבעת לעצמך. המוטיבציה היא הדלק אשר יעזור לך להגיע ולהשיג את היעד שלך. אבל כל התהליך מתחיל בהצבת יעד מוגדר וספציפי.המוח האנושי דומה במידה רבה לטיל מונחה, ברגע שכיוונו את מנגנון ההנחיה של הטיל למטרה מסוימת, הטיל יחתור אל המטרה בצורה עקבית כאשר בכל פעם שהטיל סוטה מן המסלול מנגנון ההנחיה הפנימי מבצע תיקונים באופן אוטומטי ושומר על הכיוון אל המטרה.אבל אם לא כיוונו את הטיל למטרה מסוימת או שהצבנו לו מטרה שהיא מעבר לטווח שלו, הטיל פשוט יחוג בלא כיוון עד אשר הדלק יאזל או שמנגנון ההשמדה העצמית ישמיד את הטיל באוויר האדם פועל בצורה דומה.
ברגע שהציב לעצמו מטרה מוגדרת וספציפית יפעלו כל המנגנונים המחשבתיים שלו להשגת אותה מטרה. החושים, הרגשות, האינטואיציה, היצירתיות ומנגנון החשיבה הלוגי שלנו ישתפו פעולה להשגת המטרה, היא היעד שהצבנו לעצמנו.אבל אם אין לנו יעדים או שהיעדים שהצבנו לעצמנו הינם כלליים או רחוקים מידי, מנגנוני המחשבה שלנו לא ינוצלו להשגת המטרות שלנו ואנו ניוותר מתוסכלים וללא תכלית בחיים.בכל אחד מאיתנו קיים מנגנון המניע ומוביל אותנו קדימה, אנו יכולים לבזבז את המשאבים שלנו ולנוע בחיים ללא תכלית ומטרה, או שאנו יכולים לגייס את המשאבים והמנגנונים שבנו להשגת היעדים והדברים אליהם אנו שואפים.
מה צריך אדם כדי להצליח בחיים ובעסקים? איזה תכונות ואיזה שיטות עלינו לסגל לעצמנו כדי להשיג הצלחה? השאלה הזו העסיקה חוקרים רבים במיוחד בארה"ב שם החברה הינה מאד תחרותית והישגית.