חוברת הדרכה לשימוש בתוכנת FREEHAND, כוללת פירוט של כל הכלים שמצויים בתוכנה

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 15145
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

  חוברת הדרכה בעריכתה של                                ·        כלי החץ (Pointer (V, 0)) – לבחירת צורה כלשהי או להזזתה וכן לבחירת נקודות במסלול. ניתן להזיז גם עם חיצי המקלדת. להזזת כל האובייקטים שבמסמך ביחד – Ctrl + A. להזזה במעלות ישרות של 0, 45 ו – 90 יש ללחוץ על המקש  Shift תוך כדי הזזה. כדי לסמן אובייקט נוסף לאחר סימון אובייקט נתון, יש ללחוץ על Shift ולסמן את האובייקט הנוסף. בעריכת מסלולים החץ הזה רק מזיז את חלקי המסלול עם לחיצה על נקודה במסלול ניתן לקבוע את מידת הרגישות של החץ באמצעות הפקודה – Contact Sensitive ב- Pointer Tool . בהפעלת פקודה זו ייבחרו אובייקטים גם אם לא כל שטחם הוקף באמצעות החץ, בביטול הפקודה הזו – ייבחרו אובייקטים רק אם סומן כל שטחם. פקודה זו רלוונטית בעיקר לאובייקטים שאינם מסלולים ·        כלי בחירת משנה (Subselect (A, 1)) – לבחירת חלק מהצורה או לבחירת צורה בתוך צורה אחרת או להזזתם. ניתן להזיז גם עם חיצי המקלדת.
בעריכת מסלולים החץ הזה מעוות את חלקי המסלול עם לחיצה על נקודה במסלול.
ניתן לקבוע את מידת הרגישות של החץ באמצעות הפקודה – Contact Sensitive ב- Pointer Tool . בהפעלת פקודה זו ייבחרו אובייקטים גם אם לא כל שטחם הוקף באמצעות החץ, בביטול הפקודה הזו – ייבחרו אובייקטים רק אם סומן כל שטחם. פקודה זו רלוונטית בעיקר לאובייקטים שאינם מסלולים ·        כלי הדף (חץ בתוך דף נייר) (Page (D)) – נועד להזזת דף העבודה, לשינוי גודלו (באמצעות סימון הדף וגרירה של הנקודות המצויות על גבולות הדף), לשינוי כיוונו (לאורך או לרוחב המסך) באמצעות התקרבות לאחת מנקודות קו הגבול של הדף וסיבובו באמצעות החיצים המעוגלים שיופיעו, לשכפל דף באמצעות לחיצה על המקש – Alt יחד עם גרירה, למחוק דף באמצעות סימונו עם כלי הדף ולחיצה על המקש – Delete (למחיקת מספר עמודים יש ללחוץ על המקש – Shift יחד עם סימון הדפים או לסמנם באמצעות הקפה עם כלי החץ), לשנות את סדר הדפים במסמך באמצעות הזזה פשוטה (אם במיקום שאליו נגרר הדף היה עצם כלשהו הוא יצורף אוטומאטית לתוך הדף ·        כלי הלאסו (Lasso (L)) – נועד לבחור אובייקטים באופן חופשי ולא בצורת מרובע.
ניתן לקבוע את מידת הרגישות של החץ באמצעות הפקודה – Contact Sensitive ב- Lasso Tool . בהפעלת פקודה זו ייבחרו אובייקטים גם אם לא כל שטחם הוקף באמצעות החץ, בביטול הפקודה הזו – ייבחרו אובייקטים רק אם סומן כל שטחם. פקודה זו רלוונטית בעיקר לאובייקטים שאינם מסלולים ·        כלי דוגם צבע (טפטפת) (Eyedropper) – נועד לדגום צבע מתמונות, מחלון הצבעים ומכל מקום בו יש צבע ·        טקסט – A (Text) – לכתיבת טקסט בתוך תיבה באמצעות גרירת סמן הטקסט לגודל הרצוי (כמו יצירת המלבן). קליק ימני נותן לבחור אפשרויות שונות לטקסט. ניתן להדביק טקסט שהועתק מוורד באמצעות בחירת האפשרות – Paste Special (לחיצה ימנית בעכבר) ולבחור ב – Unformatted Text, וכן ניתן להדביק טקסט שהועתק ממקור מקוון, –