באיזה אופן משתנים יחסי המטופל לרופאו בעקבות השימוש באתרי המידע הרפואי?

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 6422
מספר מקורות 26

תקציר העבודה

מבוא
מהפיכת המידע אשר התרחשה ועודנה מתרחשת בשנים האחרונות, הובילה עימה שינויים רבים בכל תחומי החיים. כניסתו של האינטרנט וזרימתו החופשית של המידע לכל החפץ בכך שברה גבולות וסגרה פערים שהיו לסטאטוס קוו עד לא מזמן.
אחד התחומים אשר הושפעו ממהפכה זו הינו תחום הטיפול והרפואה.
באם בעבר הידע והמידע הרפואי היו שמורים לרופאים ולמטפלים בלבד, הרי שבעידן המידע בו יש יותר מ 100,000 אתרי בריאות ורפואה שונים השתנה המצב.
כיום יש באפשרותו של כל גולש להיכנס לאתר אשר יספק לו את כל המידע הדרוש לו לתחלואיו שלו או של בני משפחתו. כאשר המבחר גדול כל כך עולות שאלות רבות בנוגע לאמינותם, יעילותם והשפעותיהם של אתרים אלה על הגולשים בהם.
במחקר זה אנסה להבין באיזה אופן משתנים יחסי המטופל לרופאו בעקבות השימוש באתרי מידע רפואי בישראל. בנוסף אנסה לבדוק השלכות כאלה ואחרות העלולות לקרות כתוצאה משימוש או אי השימוש באתרים השונים. אתחיל את מחקרי בסקירה ספרותית העוסקת בשיטות הטיפול הקדומות ואלה המתקדמות יותר. לאחר מכן אתייחס למהפכת המידע במאה העשרים, כניסתו של האינטרנט והשפעותיו,  ואסיים בסקירה קצרה על ישראל.
את חלקו השני של הסמינריון יהווה המחקר עצמו בו יחולקו 50 שאלונים ובהם שאלות הנוגעות לאופן הסתכלותם של המטופלים/ נשאלים על יחסי רופא חולה בכלל ויחסי רופא חולה וכניסתם של אתרי המידע הרפואי בפרט.
שתי ההשערות שהעליתי ואותם אנסה לאשש טוענות כי על אף צמצום הפערים בכל הנוגע למידע רפואי, הידע המוצע הינו חלקי בלבד ולכן המטופלים יעדיפו לסמוך על שיקול דעתו של הרופא בכל הנודע לאופן טיפולם.
לאחר קבלת התוצאות אערוך דיון בנושא ואנסה להגיע למסקנות אשר יאששו או יפריכו מחקר זה.
תוכן עניינים
מבוא
.עמ' 2
נושא המחקר ומטרתו –עמ' 3  פרק 1 : סקירת ספרות -…עמ'
4 –  12
              רקע היסטורי –..עמ' 4
             המאה העשרים –עמ' 5 – 7
             תחילתו של שינוי -…עמ' 7
             מהפכת המידע –..עמ' 8 – 11
             ישראל -…עמ' 11 – 12
פרק 2 : שאלת המחקר ומתודולוגיה– עמ'
1 3 – 15
             שאלת המחקר –..עמ' 13
            מתודולוגיה ..עמ' 14-15
פרק 3 : ממצאים -..עמ'
1 6 – 23
פרק 4 : דיון והסקת מסקנות -עמ'
2 4 –
5  סיכום -.עמ'
2 6 – 27
ביבליוגרפיה –…עמ'
2 8 – 30