חינוך וחברה - סיכומי שיעור ומאמרים. ציון בקורס-98.
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | סוציולוגיה |
מילות מפתח | אוניברסיטה, אי שוויון, אינטגרציה, בית-ספר, הון חברתי, הון תרבותי, הישגים, הסללה, הקבצות, השכלה, חברה, חינוך, מגדר, מוסדות לימוד, מיעוטים, מכללות, מסלולי לימוד, מערכת החינוך, רפורמה, רפורמות |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 47801 |
תקציר העבודה
סיכומי שיעור וסיכומי מאמרים מצוינים בקורס "חינוך וחברה". הציון שלי בקורס הוא 98.
הסיכומים כוללים את הנושאים הבאים:
החברה ומערכת החינוך – גישות תיאורטיות מרכזיות אי-שוויון בהישגים ובהזדמנויות השכלתיות התרחבות מערכת החינוך והקשר שבין מעמד והישגים השכלתיים מגדר וחינוך הון תרבותי וחינוך הון חברתי וחינוך מנגנוני מיון וחופש הבחירה – הקבצות, מסלולים ותחומי לימוד מיעוטים ומערכת החינוך מערכות חינוך דתיות האינטגרציה והרפורמות בבחינות הבגרות התרחבות ובידול במערכת השכלה הגבוהה לאן נושבת הרוח ?: מבט ביקורתי על "משבר החינוך", בחירת בתי ספר, ניהול עסקי של בית הספר ובתי ספר "אלטרנטיביים" סיכומי המאמרים כוללים:
הרן, קריסטופר ג'. 1990. מגבלות החינוך הבית-ספרי ואפשרויותיו. הוצאת אקדמון. פרק 2, עמ’ 41 – 67. Jencks, Christopher. 1988.” Whom Must We Treat Equally for Educational Opportunity to Be Equal?”. Ethics 98 (3): 518-533.
פרידלנדר, דב ואחרים. 2002. תהליכי שינוי בהישגי השכלה בישראל מאז שנות החמישים:
השפעות הדת, המוצא ומאפייני המשפחה. הוצאת הלמ"ס.
עמ' 1- 23. Shavit, Yossi and Hans-Peter Blossfeld. 1993. Persistent Inequality: Changing Educational Attainment in Thirteen Countries. Boulder, Colorado: Westview Press. Chapter 1, pp. 1-23.
כפיר, דרורה, חנה איילון ורנה שפירא. 1990. השכלת בנות ונשים בישראל – מגמות הישגים ומשמעותם החברתית.
אוניברסיטת תל אביב: בית הספר לחינוך, היחידה לסוציולוגיה של החינוך והקהילה. עמ'
2 – 16.
איילון חנה. 2000. "לימודי מתמטיקה ומדעים בחינוך הערבי בישראל: מקרה של שוויון מגדרי בלתי-צפוי". עמ' 63 – 83 בתוך: ש.
שלסקי (עורך), מיניות ומגדר בחברה.
אוניברסיטת תל אביב: בית הספר לחינוך, היחידה לסוציולוגיה של החינוך והקהילה והוצאת רמות. Lareau, Annete. “Social Class Differences in Family-School Relationships: The Importance of Cultural Capital”. Chapter 26 in: R. Arum and I. Beattie (eds.) The Structure of Schooling. Mountain View CA:
Mayfield Publishing Co. Coleman, James and Thomas Hoffer. “Schools Families and Communities”. Chapter 7
in: R. Arum and I. Beattie (eds.) The Structure of Schooling. Mountain View CA: Mayfield Publishing Co.
איילון, חנה. 2000. "זכות הבחירה ואי-השוויון בחינוך: היבטים חברתיים של הרפורמה במבנה הלימודים בחטיבה העליונה". עמ' 1
5 –
1 46 בתוך: ח. הרצוג (עורכת) חברה במראה. אלחאג, מאג'ד. 1996. חינוך בקרב הערבים בישראל: שליטה ושינוי חברתי. ירושלים: מאגנס.
פרקים 3- 4. Ogbu, John U. and Herbert D. Simons. 1998. “Voluntary and Involuntary Minorities: A Cultural-Ecological Theory of School Performance with Some Implications for Education”. Anthropology and Education Quarterly 29(2): 155-188. איילון, חנה ואברהם יוגב. 1998. "תורה עם דרך ארץ: השקפת העולם החלופית של החינוך הממלכתי-דתי". עמ' 33- 54 בתוך: ח. איילון (עורכת) תכניות לימודים כהבניה חברתית. תל אביב: הוצאת רמות. איילון חנה ויוסי שביט. 2001. "הערכת תרומתן של הרפורמות בבחינות הבגרות לשוויון הזדמנויות". יוגב, אברהם. "ריבוד האוניברסיטאות בישראל והשלכותיו על מדיניות החינוך הגבוה". סוציולוגיה ישראלית ב (2). איכילוב, אורית ואנדרה מזאוי.
1997. "בחירה בחינוך ומשמעויותיה החברתיות בקהילה הערבית ביפו". מגמות ל"ח: 421 – 432.
כרמון, אמנון. 2004. "כיבוש תודעת החינוך על-ידי המודל העסקי". ארץ אחרת
5 : 39- 43. מנור, אודי. 2002. "בתי הספר הדמוקרטים- פרויקט של שחרור?". חברה 3: 6- 7.