מבחן בית (ציון 91), על המאמר "חינוך פיננסי לגיל הרך"

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1405
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

יום רביעי 18 יוני 2008
תיאוריה וסדר חברתי  ב מבחן בית מועד א'.
בחרו את אחת השאלות הבאות. שאלה 1:
"האח הגדול עוקב וגם מפרסם".
ידיעות אחרונות, 2.6.2008. נא סכמו את הטיעונים המרכזיים העולים מכתבה זו.  דונו בטיעונים אלו ע"י שימוש ב- 3 מתוך התיאוריות הבאות:
א.      התיאוריה הפונקציונאלית. ב.       התיאוריה הניאו מרכסיסטית. ג.       התיאוריה הפוסט מודרנית. ד.       התיאוריה הפוסט קולוניאלית. ה.      התיאוריה הפוסט סטרוקטורלית שאלה 1:
בכתבתו "חינוך פיננסי לגיל הרך" של עמי גינזבורג עולים מס' טיעונים: טיעון ראשון- קיים הצורך בהשכלה פיננסית לטווח הארוך על מנת להגיע לרווחה כלכלית בצורך קיומי. טיעון שני- קבלת כלים וידע העוזרים לנהל את תקציב המשפחה דרך דוגמה אישית. טיעון שלישי –  יכולת ההבנה והאבחנה בין צרכים לרצונות על מנת לקיים סדר עדיפויות נכון, הבא דרך דחיית סיפוקים ומפתח את תחושת העצמאות והאחריות אצל ילדים. לשם כך באמצעות התיאוריה הפוסט מודרנית, התיאוריה הניאו מרכסיסטית והתיאוריה הפונקציונאלית אנסה לנתח את הטיעונים שהעלתי מדוע ילדים כן צריכים ללמוד על משמעות הכסף בחייהם ולא להיות מונעים ומונחים ע"י סיפוקים מידיים כמו רוב החברה למרות היותם רק ילדים.
     הגישה הניאו מרכסיסטית- אסכולת פרנקפורט היתה דוחה על הסף את הטיעונים שבכתבה. עפ"י גישה זו המעמד השליט מצליח למנוע שינויים וזעזועים משום שהוא יוצר תנאים כלכליים המקלים על בני המעמדות הנמוכים ומשפרים את מצבם. בדרך זו נמנעים המתחים שסופם לחולל את השינויים הקיצוניים. "האידיאל הזה משליט את סמכותו ביתר שאת ככל שהטכניקה-