רפארט על המאמר העיר הגדולה וחיי הנפש

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

העיר הגדולה וחיי הנפש/גיאורג זימל זימל גיאורג: 1858-1918, נולד בברלין. היה יהודי-גרמני. הוא איש אורבני, איש עיר. הוא היה איש שוליים ולמרות שנחשב למבריק האקדמיה לא קיבלה אותו. זימל כתב על הנושאים/ הבעיות הדומות של הוגים במאה ה-19, כגון:
מעבר מחברה מסורתית למודרנית, מעבר מקהילה קטנה סגורה לעיר הגדולה, מעבר מחברה פשוטה לחיים בחברה מורכבת וכו'. זימל הוא בן זמנם של דוקהיים וובר. זימל בשונה  מוובר , מרקס ודירקהיים. הסתכלותו של זימל- אינטרקציה חברתית.    תבנית חברתית- צורה מול תוכן  מקורן של הבעיות העמוקות ביותר של החיים המודרניים הוא בתביעתו של הפרט להגן על עצמאותו ועל ייחודו מפני הכוחות רבי העוצמה של החברה, של המורשת ההיסטורית, של התרבות החיצונית ושל הטכניקה של החיים"                 המאה ה- 18- קראה לאדם להשתחרר מן הקשרים פרי ההיסטוריים למדינה ולדת, למוסר ולכלכלה, כדי שהטבע הבסיסי הטוב שהוא נחלתם של כל בני האדם במידה שווה, יוכל להתפתח באין מפריע.
            המאה ה-19- לעומתה תבעה, לצד החירות גם את טיפוח הייחוד של האדם ואת טיפוח הישגיו באמצעות חלוקת העבודה. זו הופכת את הפרט לשונה מן האחר ואף למי שאי אפשר בלעדיו, ודווקא בשל כך מורה לו להגיע להגשמה עצמית רק באמצעות האחר.
מצגת בת 11
שקופיות