ניתוח עסקי ופיתוח מערכות - קבוצתית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7101
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן העניינים
נושא עמוד  ת.ז החברה + הרעיון המרכזי
3  ניתוח הסביבה החיצונית PEST
4 מודל 5 הכוחות של פורטר
8  ניתוח SWOT מבנה ארגוני ותחומי פעילות
1 0 שרשרת הערך של פורטר
1 2
 חלוקת תוכנית עבודה
1 3
                                תקציר מנהלים                                       מבוא
עבודה זו מתבססת על תסריט של חברת הזנק-"גינדי יצור ושיווק מוצרי בשר" ,המבקשת לחדור לשוק הבשר בעזרת טכנולוגיית מקררים ממוחשבים שיוצבו ברשתות השיווק.
המטרה העקרית של המטלה, היא להראות את מקורות המימון ותזרים המזומנים המראה על צמיחה בחברה בשנתיים הקרובות,ומצב עסקי נתון מתוך היבטים פונקציונליים שונים שיאפשרו לנו לחקור צדדים שונים של פעילות העסק ואת הסיכויים להצלחתו.
זאת נעשה בעזרת האלמנטים והמודלים שתוארו בקורס הנלמד (שרשרת ערך,פורטר,SWOT,TOWS PEST ) חברת "גינדי" שיווק בשר ת.ז ענף העסוק: יצור ושיווק מוצרי בשר מיקום החברה: אזור התעשייה בחולון-משרדים + אולם יצור.
מס' עובדים: 70-80 עובדים הכוללים הנהלה,עובדי משרד ,פועלי יצור ומפיצים.
נכסים: לחברה נכסים נזילים המושקעים באג"ח פק"ם וקרנות,רכוש קבוע,מבנה המפעל,חנויות וצי רכב המוביל בקירור.

1 .הרעיון המרכזי פעולת הליבה של החברה הנה יצור ושיווק מוצרי בשר בקר. הפעילות כוללת את
1 .       חיתוך הבשר ועיבודו ע"פ מפרט המוצר המבוקש (טחון,טרי,קפוא,קציצות או חלקי בשר בקר כמו חזה,שוק,צלעות וכו").
2.       אריזתו של המוצר
3 .       הפצתו של המוצר ללקוחות וספקים.
מצד אחד,יבוא העגלים והפרים מחו"ל ספג ירידה חדה בעקבות מחלות "הפרה המשוגעת" ומחלת הפה והטלפיים. מאידך המצב הביטחוני מעיק על מגדלי הבקר בארץ.
התוצאה: מחסור בבשר טרי ומחירו הולך ומאמיר מול בשר קפוא.
·         החברה ,במטרה להתמודד עם המחסור בבשר טרי תאמץ מספר מגדלי בקר עיקריים אשר יתבטא באספקת חומרי מזון ציוד ותוכנות בקרה הדרושות לגידול הבקר.  בכך תסיר החברה מן המגדל את הנטל הכלכלי הכרוך בגידול בקר. ·         החברה במטרה לייעל את קווי היצור המלאי וההפצה , מתכננת להציג ברשתות השיווק ואצל לקוחותיה במרכולים , מקררים ממוחשבים אשר ישלטו על כמויות המוצרים הנצרכים ושידור הזמנת מפרט מוצרים חסר, בשיטה מקוונת ע"י שקילה אלקטרונית . הרעיון הוא כי כל מקרר יחולק לתאים , כאשר כל תא יזוהה במערכת המידע כמיועד למוצר מסוים . המקררים מחוברים ברשת למערכת המידע . ברגע שמפלס המוצר בתא ירד מתחת לעין האלקטרונית ( או ע"י שקילה) משודרת בקשת הזמנה למערכת המידע של המפעל , זאת בודקת את המלאי הקיים ומספקת בסוף היום דף הזמנה לכל המוצרים עבור הסניף הספציפי של הרשת . כמו כן יזהה המקרר ע"י בר- קוד של תאריך תוקף ,האם המוצרים ברי תוקף ובמידה ויזהה כאלו יחסם התא מיידית .