אסטרטגיה שיווקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6264
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
סעיף נושא עמוד תקציר מנהלים.
3

1 .
הצגת הפירמה.
4

2 .
סוג וסיווג החברה.
6

3 .
מטרות.
6

4 .
יעדים.
6
5.
ניתוח הסביבה העיסקית.
6

6 .
ניתוח סביבת המאקרו ע"י מודל  P.E.S.T.E 7
6 .1
גורמים פוליטיים.
7
6 .2
גורמים כלכליים.
7
6 .3
גורמים חברתיים.
8
6 .4
גורמים טכנולוגיים.
8
6 .5
גורמים אקולוגיים.
8
7.
ניתוח סביבת המיקרו ע"י Porter.
9
7.1
ספקים.
9
7.2
לקוחות.
10 7.3
מתחרים קיימים.
11
7.4
מתחרים פוטנציאליים.
11
7.5
חסמי כניסה ויציאה.
11
7.6
מוצרים חלופיים.
11

8 .
ניתוח פנימי של החברה Company Analysis.
12
8 .1
סוג וסיווג החברה.
12
8 .2
מחלקות החברה.
12
8 .3
טכנולוגיה.
13
8 .4
ציוד.
14
9.
ניתוח S.W.O.T.
14
9.1
איומים
1 4
9.2
הזדמנויות.
14
9.3
חולשות.
14
9.4
חוזקות.
15
9.5
סעיף נושא עמוד
1 0.
ניתוח היכולות התחרותיות
1 5
1 0.1
היתרונות התחרותיים
1 5
1 0.2
ה-KSF
1 5
1 0.3
1 2.
ה-CSF מודל SCA  של AAKER                                                                                         
1 5
   16
1 3.
אסטרטגיית החברה Company Strategy.
   16     
1 3.1
חברת שַליטה .
17
1 3.2
ניתוח האסטרטגיה.
17

1 4.
פילוח שוק ובחירת שוק מטרה Market Targeting & Segmentation.
19
1 4.1
איפיון.
19
1 4.2
הדגם לצורך ניתוח הצרכן והתנהגותו.
20
1 4.4
התנהגות צרכנים.
21
1 4.5
בידול.
22
1 4.6
מיצוב.
23
1 4.7
ניתוח שני מוצרים החברה עפ"י מודל  B.C.G.

5
1 5.
טקטיקה Tactics.
26
1 5.1
תמהיל המחיר.
26
1 5.2
תמהיל המוצר.
26
1 5.3
תמהיל מקום והפצה.
26
1 5.4
תמהיל קידום מכירות.
26
1 5.5
יחסי ציבור.
27

1 6.
שיפורים מוצעים.
27
1 6.1
מטרות ויעדים חדשים.
27
1 6.2
טיפול ברכבים.
27
1 6.3
עלות הספקים מתוך "קבוצת שלמה".
   27
1 6.4
תיק מוצרים B.C.G .
   28
1 6.5
מיצוב מחדש    28
1 6.6
מאפייני בידול המומלצים    28
1 6.7
אסטרטגית לוחמה      28
1 6.8
אסטרטגית צמיחה    30 
1 6.9
אסטרטגית עמדה    30
1 6.10 אסטרטגית ערך חלופין    30 סיכום.
31
1 7.
ביבליוגרפיה.
32
1 8.
תקציר מנהלים:
עבודה זו ניתחה את חברת ניוקופל SIXT  כחברה עיסקית מקבוצת "שלמה" אשר מספקת שירותי ליסינג תפעולי.מבנה החברה הינו מבנה היררכי פירמידאלי אשר זו מחולקת למחלקות ותתי-מחלקות בצורה בורוה.
התייחסות לסביבה השיווקית של חברת ניוקופל נעשתה בצורה כוללת ורחבה אשר הכילה את כלל הנושאים הנלמדים במודול.
יש לציין כי חברת ניוקופל הינה החברה המובילה בנושא הליסינג התפעולי והינה פונה ברוב המקרים לפלח השוק העיסקי עם פניה ממוקדת יותר לחברות הטכנולוגיות.
כמו כל חברה עסקית גם חברת ניוקופל מושפעת משינויים במגזר העסקי במדינה, בהיבטי המאקרו והמיקרו.כחברה המובילה בתחום ובעלת הנתח שוק הגדול ביותר (כ- 33.9%), רבות נקודות החוזק על נקודות החולשה, יחד עם זאת קיימות מספר חולושת ואיומים אשר עבודה זו ניתחה וניסתה לתת את המלצותיה בדבר הפיכתן לנקודות חוזק או להזדמנויות עיסקיות.
החברה פיתחה הזדמנויות עסקיות עם ראייה רחבה ובוחנת כיום כניסה לסקטור הפרטי כפלח שוק  חדש תוך הגדרת הצרכים המאפיינים אוכלוסייה זו.
כמו כן, ניתנה תשומת לב למורכבות העיסקית של חברות מאין אילו במיוחד בהיבט השיווקי, הוגדרו חסמי כניסה ויציאה למגזר עיסקי זה אשר הינם רבים יחסית לשאר הענפים.
חברת ניוקופל נעזרת במערכות מיחשוב אשר תומכות בתהליכי איסוף מידע שיווקי (MIS) תוך מתן תמונת מצב טובה יותר למקבלי ההחלטות.
קיימת השקעה מתמדת מצד חברת ניוקופל בלהחזיק את האחוזים המובילים בתחום ובכך היא נעזרת בעובדה שהינה חברת בת של "קבוצת שלמה" תוך ניסיון להוזלת עלויות על-ידי אינטראקציה עיסקית יעילה עם החברות האחיות.
בהיבט הכולל על העבודה זו, נראית חברת ניוקופול כחברה מובילה בתחום ובעלת תמיכה ויעילות כלכלית טובה, השימוש במותג העולמי SIXT מסייעת בהצגת תמידתה כחברה מתקדמת ובעלת שם עולמי. ניסיונה בתחום זה תשמש כמנוף להתייעלות, לשימור נקודות החוזקה תוך התפתחות עיסקית נבונה.
קריאה מהנה.