ניתוח דוחות כספיים חברת FOX

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6261
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

עבודת סיום במסגרת קורס ניתוח דוחות כספיים של חברת פוקס שזכתה לציון 100! העבודה מתייחסת לשנים 2005-2007  וכוללת גם התייחסות ל רבעון ראשון של 2008
מה בעבודה?
דברי פתיחה ניתוח הענף ניתוח החברה ניתוח חשבונאי סיכום והמלצות ביביולוגרפיה מס עמודים : 33
תוכן עניינים
פתיחה 1
ניתוח הענף —
6 – 2
ניתוח חברה –.
17 – 7
ניתוח חשבונאי -..23
– 18
סיכום והמלצות –.  19
בביולוג רפיה .. 20 נספחים -…
21
פתיחה פוקס-ויזל בע"מ (מוכרת בציבור בשם המותג פוקס) הינה חברה ציבורית (נסחרת בבורסה) העוסקת בעיצוב,בייצור ובשיווק של ביגוד ואבזרי אופנה.
היא חולקת עם קסטרו את ההובלה בתחום שיווק האופנה בישראל, כשהיא מתמחה בשוק הזול יחסית והצעיר.לשתי החברות סניפים  בארץ ובחו"ל . סניפי החברה מתחלקים לארבעה מותגים, הפונים לקהלי יעד שונים:
FOX  – בגדי נשים,  FOX MEN, – בגדי גברים ,  FOX BABY – בגדים לפעוטות, FOX KIDS – בגדי ילדים  וכוללים כיום כ 180 חנויות בישראל וכ 200 חנויות ברחבי העולם . פוקס החלה את פעילותה בבורסה ב 2002 , ואת יציאתה לשווקים בחו"ל ב 2004 .
פוקס פועלת בענף ההלבשה המאופיין בתחרותיות גבוהה ותלוי במצב במשק מתוך כך ומתוך תחושת רוויה בשוק המקומי החליטה על היציאה לשווקים בחו"ל  ועל רכישות ומיזוגים בענף ההלבשה (50% בעלות) שהפכו אותה כיום  לבעלת זיכיון להפצה בלעדית של מותגי "Billabong" ו-Reef" בישראל , זכיינית של SACKS. בנוסף רכשה 50% מחברת ללין נרות וסבונים וללין בינלאומי .
אסטרטגיית הצמיחה שלה מתבססת הן על צמיחה בשוק המקומי והן על הרחבת רשת החנויות בחו"ל.   . הענף סקירת הענף ותת-הענף בהם החברה פועלת פוקס פועלת בענף התעשייה בתת ענף אופנה והלבשה.   ההלבשה היא נגזרת חשובה של ענף הטכסטיל שהיה בין הענפיים היצרניים הגדולים בארץ.
 פוקס משתייכת ישירות לענף ההלבשה, החברה הינה רשת אופנה , עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק בגדים ואביזרי אופנה לנשים, גברים, ילדים ותינוקות .
עלות השכר הנמוכה במדינות אלו.
הקף תחום מוצרי הצריכה בכלל ומוצרי האופנה בפרט נגזר, בין היתר מגודל האוכלוסייה ומרמת החיים בה. קצב גידול האוכלוסייה , קצב גידול בכוח הקניה ובצריכה הפרטית, רמת ההכנסה הפנויה ורמת החיים משפעים על הקף הפעילות בענף ובשנים האחרונות ההשפעה של גורמים אלו  באה לידי ביטוי באמצעות  מגמה של גידול בהוצאה הפרטית על מוצרי הלבשה.
מבנה הענף ונתחי השוק שוק האופנה בישראל מתאפיין בשנים האחרונות בהתחזקות של רשתות בפריסה ארצית ע"ח חנויות קמעונאיות קטנות. כיום עומד הפילוח על  כ 60% חנויות קטנות  ו 40% רשתות אופנה . בישראל  כ- 100 רשתות אופנה אך עיקר המכירות מתבצע ע"י כ-  20 רשתות מרכזיות.
בתוך ענף זה קיימת התמחות של חנויות בפלחי שוק שונים : –