שיווק - שוק המים המינרלים בישראל
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
מקצוע | כלכלה |
מילות מפתח | מי עדן, מים מינרלים, נביעות, שיווק, תמי 4 |
שנת הגשה | 2004 |
מספר מילים | 4209 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
נושא עמודים
1 – ניתוח ענף המים המינרליים 3-1
2 . יתרונות תחרותיים של המתחרים בענף 5-4
3 . אסטרטגיית שיווק 8-6
4 . אסטרטגיות מיצוב ומיתוג 9
5. אסטרטגיית החדירה של תמ"י 4 לשוק 11-10
6 . תמהיל שיווקי חדש עבור תמ"י 4 12
7. ביבליוגרפיה
1 3
ניתוח ענף המים המינרליים בישראל קטגורית המים המינרליים הינה הקטגוריה הדינמית ביותר בשוק המשקאות הקלים. קטגוריה זו נמצאת בצמיחה שנתית הגבוה ביותר בתחום המשקאות הקלים בעולם , כמו גם בישראל. מכירות המים המינרליים צומחות זה מספר שנים בקצב יוצא דופן כחלק מטרנד בריאותי כולל.קטגורית המים המינרליים בישראל מכרה בשנת 2000 כ 63 מיליוני ליטרים (כמות זו מתייחסת רק לבקבוקים לצריכה ביתית ולא כוללת מתקני בר). נתון המכירות לשנת 2000 מהווה גידול של 35% במכירות הקטגוריה בליטרים בהשוואה ל 99'. ב 2001 מכרו כ 89 מיליוני ליטרים , גידול של 67% במכירות בהשוואה לשנה אשתקד.
שיא המכירות הוא בחודשים יולי אוגוסט והמכירות הנמוכות הן בין נובמבר לינואר . אך במקביל יש גידול מעונה לעונה.
א.נתח שוק:
נתח השוק הינו חלק יחסי מהמכירות בענף המיוחס לחברה ספציפית.
שוק המים המינרליים בישראל נחלק לשני מוצרים:
1. אריזות קטנות- בקבוקים בגדלים ובמארזים שונים. שוק האריזות הקטנות מגלגל כ 20 מליון שקל בשנה , 65% – בשוק החם (רשתות מזון , מינימרקטים) 35% – בשוק הקר ( קיוסקים ופיצוחיות) ע"פ נתוני store next (ספטמבר 03): מובילת השוק היא מי עדן המחזיקה בנתח של כ 48% מהשוק נביעות נוגסת ב כ-
2 9.5% מהשוק עין גדי – כ – 13% מהשוק לייף , סאן בנדטו ואחרים – מספקים את שאר הביקוש בשוק. שוק האריזות הקטנות הינו תחרותי ביותר…
העבודה בפונט 14, ללא ביבליוגרפיה