שיווק - שוק המים המינרלים בישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 4209
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תוכן עניינים
נושא                                                                                    עמודים
1 – ניתוח ענף המים המינרליים                                                   3-1

2 . יתרונות תחרותיים של המתחרים בענף                                      5-4

3 . אסטרטגיית שיווק                                                                  8-6

4 . אסטרטגיות מיצוב ומיתוג                                                         9
5. אסטרטגיית החדירה של תמ"י 4 לשוק                                   11-10
6 . תמהיל שיווקי חדש עבור תמ"י 4                                             12
7. ביבליוגרפיה                                                                          
1 3
ניתוח ענף המים המינרליים בישראל            קטגורית המים המינרליים הינה הקטגוריה הדינמית ביותר בשוק המשקאות הקלים. קטגוריה זו נמצאת בצמיחה שנתית הגבוה ביותר בתחום המשקאות הקלים בעולם , כמו גם בישראל. מכירות המים המינרליים צומחות זה מספר שנים בקצב יוצא דופן כחלק מטרנד בריאותי כולל.קטגורית המים המינרליים בישראל מכרה בשנת 2000 כ 63 מיליוני ליטרים   (כמות זו מתייחסת רק לבקבוקים לצריכה ביתית ולא כוללת מתקני בר). נתון המכירות לשנת 2000 מהווה גידול של 35% במכירות הקטגוריה בליטרים בהשוואה ל 99'. ב 2001 מכרו   כ 89 מיליוני ליטרים , גידול של 67% במכירות בהשוואה לשנה אשתקד.
שיא המכירות הוא בחודשים יולי אוגוסט והמכירות הנמוכות הן בין נובמבר לינואר . אך במקביל יש גידול מעונה לעונה.
  א.נתח שוק:
נתח השוק הינו חלק יחסי מהמכירות בענף המיוחס לחברה ספציפית.
שוק המים המינרליים בישראל נחלק לשני מוצרים:
1. אריזות קטנות- בקבוקים בגדלים ובמארזים שונים. שוק האריזות הקטנות מגלגל כ 20 מליון שקל בשנה , 65% – בשוק החם (רשתות מזון , מינימרקטים)                           35% – בשוק הקר ( קיוסקים ופיצוחיות) ע"פ נתוני  store next  (ספטמבר 03): מובילת השוק היא מי עדן המחזיקה בנתח של כ 48% מהשוק                         נביעות נוגסת ב כ- 
2 9.5% מהשוק                        עין גדי –  כ – 13%  מהשוק                         לייף , סאן בנדטו ואחרים  – מספקים את שאר הביקוש בשוק. שוק האריזות הקטנות הינו תחרותי ביותר…
העבודה בפונט 14, ללא ביבליוגרפיה