תיווך בחינוך ובהוראה

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 10212

תקציר העבודה

תיווך בחינוך והוראה עבודה מסכמת מבוא
למידה והתפתחות נמצאים בקשר הדדי. ההתפתחות אינה נתפסת בנפרד מתהליך של למידה. תהליך ההתפתחות מתחיל באינטראקציה שבין הילד למבוגר, אינטראקציה זו מופנמת במהלך הזמן והופכת לכלי קוגניטיבי פנימי. הלמידה המתווכת פועלת להכין את הפרט ללמידות חדשות ולהגמישו לקליטת מידע חדש לעיבודו ולביטויו בשלבי התהליך החשיבתי. כתוצאה מהתערבות תיווכית יובאו מכלול רב של השפעות אפשריות.
עבודה זו נכתבה במטרה להגביר את המודעות למאפייני התיווך האישיים ולהגיע למסקנות לגבי אופי התיווך- רגשי לצד קוגניטיבי .
בעבודה זו אציג שני שיעורים בהם לימדתי את קבוצת הילדים שלי במסגרת ההתנסות.  שני השיעורים שאציג הינם שיעורי פתיחה בנושאים שונים כאשר הראשון, בנושא הכרות השעון התקיים לפני למידת מאפייני התיווך ואילו השיעור השני בנושא הקווים התקיים במהלך למידת מאפייני התיווך.
בשתי הדוגמאות שאציג, אתייחס לעקרונות התיווך לפי התיאוריה של ויגוצקי וכן לפי תיאורית ההשתנות הקוגניטיבית של פוירשטיין , אנתח את התיווך שלי ואסיק מסקנות.
ללא ביבליוגרפיה