שיח ציבורי והומוסקסואליות בישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3193
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

בימים בהם נשמעים קולות שאינם עוד חלשים ודהויים כבעבר כנגד אוכלוסייה לא קטנה במדינה, נדמה שנושא העבודה שאעסוק בה הופך לרלוונטי מתמיד.
עם כל הבעיות שאופפות אותנו, ועם ה"כאילו" מעבר לחברה מתקדמת ונאורה – בשנת 2006 מרשים לעצמם רבים מאוד לאיים באלימות ובשפיכות דמים על אנשים שכל "פשעם" הוא שונות העדפתם המינית. מצעד הגאווה העתיד להתקיים בירושלים בשבוע הבא מעלה יותר סימני שאלה מאשר תוכנית ההתכנסות; הוא מעלה תמונה עגומה על איך ה"שונה" מוצג באמצעי התקשורת, כיצד נתפס ה"שונה" בקרב החברה בכלל, ועד כמה קשה לא להיות בקונצנזוס הנוח – שאותו כמובן דואג לסדר מלמעלה השלטון.
נוצר מצב בו יש מותר ואסור ומה שאבוא לבדוק כאן הוא באיזו מידה הפכה התקשורת ודרכה החברה הישראלית ליוצרת של קבוצה מדוכאת שנלחמת בעור שיניה על דברים שהם בגדר זכות אלמנטרית של אזרחים במדינה. כיצד הפכה הזכות להנשא לפריבילגיה של מי שהותר לו להכלל בקבוצת ה"מותר".
השסעים בחברה שלנו, במקום להתאחות, ממשיכים עם השנים רק להעמיק עוד ועוד בגלל חוסר אונות שלטונית. ההבנייה הזאת של אסור ומותר ממשיכה להתקיים והיא מופיעה בעוד תחומים רבים בחיים ובחברה.
מה שמעניין יהיה לראות כאן כיצד המיניות היא חלק בלתי נפרד מיצירת מנגנון הכח והשליטה של הממשל. כיצד דימויים מחזקים כוח – ועד כדי כמה השלטת אמת מסויימת מחלחלת ומעצימה את אותם השסעים הכל-כך רבים; כך שבאחת יש לנו את החזק ואת החלש, את הנכון והלא נכון.
יש שיראו במאבק להכרה בזכות להנשא או בקיום מצעד הגאווה בירושלים, "עיר הקודש", קנטרנות לשמה, אבל רק החזקים יודעים שזהו המאבק על האמת.
בעבודה זו אציג את השפעת התקשורת והשיח החברתי על האפשרות של ה"קוויר" להיות אזרח שווה זכויות דרך סיפורם של זוג גייז שהחליטו להנשא.
תוכן העניינים:
חלק תיאורטי 3
גישה מתעמתת. 7
שאלה והשערת מחקר. 8
חלק מעשי 8
סיכומו של דבר. 11
ביבליוגרפיה. 12